مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

باز هم دم لرستانی ها گرم

تفاهم لیزینگ صنعت و معدن، استانداری لرستان وهواپیمایی ماهان برای خرید هواپیما

 شرکت لیزینگ صنعت ومعدن، استانداری لرستان و هواپیمایی ماهان با انعقاد تفاهم نامه‌ای جهت خرید هواپیما از طریق وجوه اداره شده این شرکت هواپیمایی و استان لرستان با مشارکت بانک‌های عامل و لیزینگ صنعت و معدن ، موافقت کردند. در این جلسه ، مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت ومعدن ، تزریق منابع مالی و خرید هواپیماهای دست دوم که از عمر مفید آنها هنوز باقی است، راه‌حل ترمیم ناوگان هوایی کشور دانست.


محمدرضا هزارخانی اظهار داشت: وضعیت ناوگان موجود هوایی امروز دغدغه مسئولان این بخش و مقامات کشور است. سن ناوگان هوایی در کشور افزایش یافته و از طرفی تحریم اقتصادی نیز مانع خرید هواپیماهای نو (دست اول) شده است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت لیزینگ صنعت و معدن ، وی افزود:برای رفع این مشکل تزریق منابع مالی، خرید هواپیماهای دست دوم که از عمر مفید آنها هنوز باقی مانده ، می‌تواند راهگشا باشد.


مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن، در خصوص طرح لیزینگ هواپیما ،امکان استفاده بهینه از منابع داخلی و خارجی ، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری ، مدیریت مطمئن سرمایه، درآمد مستمر و معتبر و مطمئن را از ویژگی‌های این طرح بر شمرد که از طریق لیزینگ سندیکایی قابل پیگیری و اجرا است .


هزارخانی ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در این طرح را استفاده بهینه از سرمایه و استفاده از منابع مجازی مانند منابع استانداری‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و ... ، برشمرد.


وی گفت : اگر نرخ سود حاصل از عملیات تقسیم بر نرخ تسهیلات بیشتر از یک باشد و اگر آورده سرمایه‌گذار تقسیم بر تسهیلات کمتر از یک باشد ، این وضعیت نیز برای سرمایه‌گذاری مطلوب تلقی می‌شود.


مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت ومعدن، تعداد شرکت‌های هواپیمایی داخل کشور را ۱۴شرکت با ۱۱۰فروند هواپیما، ذکر کرد .


به‌گفته وی ، در سال ۸۴حدود ۱۳میلیون مسافر ( ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر بین‌المللی ) جا به جا شدند که سه تریلیون و ۲۵۰میلیارد ریال درآمد برای شرکت‌ها از پروازهای داخلی و هفت تریلیون ریال برای پروازهای بین‌المللی حاصل شد.


مدیریت شرکت لیزینگ صنعت و معدن درباره مشکلات شرکت‌های هواپیمایی گفت:
سرمایه لازم برای تامین هواپیماهای مورد نیاز کشور ۱۱میلیاردو ۲۵۰میلیون دلار و ارزش ناوگان فعلی کشور کمتر از یک میلیارد دلار است.


وی تاکید کرد:این امر نشان‌دهنده فرسودگی ناوگان هوایی کشور است .


هزارخانی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری زیاد برای خرید ناوگان جدید ، کمبود سرمایه برای خرید نقدی و پایین بودن سود عملیات برای تامین منابع جدید مالی و پایین بودن نرخ بلیت از جمله عوامل موجود در این زمینه است.


مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن در مورد نحوه تامین منابع مالی توسط شرکت‌های هواپیمایی گفت : منابع داخلی از محل درآمدها، یا از محل کنسرسیوم یا منابع مجازی امکان پذیر است.


وی پیشنهاد کرد: سرمایه‌گذاری ۵۰درصد توسط شرکت هوایی و ۵۰درصد لیزینگ صورت گیرد.


هزارخانی خاطرنشان کرد:اخذ وجوه‌اداره شده‌شرکت‌های هواپیمایی و استانداری و ایجاد سندیکا برای خرید هواپیماهای جدید می‌تواند راهگشا باشد.


مدیرعامل لیزینگ صنعت و معدن ،استفاده از منابع خارجی ، پرداخت حداقل پیش پرداخت ، حداقل سود تسهیلات و خرید هواپیمای دست دوم را از جمله راهکارهایی دانست که لیزینگ می‌تواند در اختیار ناوگان هوایی قرار دهد .


هزارخانی در ادامه تاکید کرد،خرید۳۰فروند هواپیمای دست دوم و برقراری هشت ساعت پرواز روزانه خصوصا به نقاط محروم کمک بزرگی به رشد و توسعه اقتصادی و به تبع آن کاهش بیکاری می‌کند.


مدیر عامل لیزینگ صنعت و معدن، ارزیابی اقتصاد هواپیمایی توسط افراد غیرمتخصص را از مشکلات این بخش ، عنوان کرد و در خصوص سایر راهکارها گفت : مکانیزم نرخ‌گذاری باید توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شود،همچنین هواپیما می‌تواند به عنوان ضمانت در این زمینه دیده شود.


در ادامه این جلسه استاندار لرستان و معاون مالی شرکت هواپیمایی ماهان در زمینه اعطای وجوه اداره شده به لیزینگ صنعت ومعدن برای لیزینگ هواپیما اعلام آمادگی کردند و مقرر شد تفاهمنامه‌ای با عاملیت لیزینگ صنعت و معدن دراین زمینه منعقد شود .


www.irna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد