مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مکانیزم‌های موجود برای خرید هواپیما نباید فرصت‌ها را از بین ببرد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: اگر قرار است حمایتی برای خرید هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی به عمل آید باید میزان اعتبار موردنظر را به طور مستقیم به هر یک از ایرلاین‌ها بدهند و مجوز‌های لازم را نیز در اختیارشان قرار دهند آن وقت ایرلاین موردنظر اقدامات لازم در زمینه مذاکرات و خرید هواپیما را انجام دهد.

سیدمهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اینکه به تازگی عنوان شده شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما محدودیتی ندارند و اعتبار لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: حمایت از یک موضوع مانند خرید هواپیما در کشور ما یک بعدی نیست که تنها یک متولی در این زمینه پیش قدم شود بلکه باید تمامی‌ سازمان‌های ذی‌ربط به طور مشترک نسبت به این موضوع هماهنگ باشند تا نتیجه لازم در زمان مقرر حاصل شود.

وی با بیان اینکه سرعت عمل خرید هواپیما با ضوابط حاکم بر سیستم اجرایی منطبق نیست و همخوانی لازم را ندارند، ابراز عقیده کرد: به طور مثال یک شرکت هواپیمایی فرصت ویژه‌ای را برای خرید هواپیما به دست می‌آورد و مذاکرات لازم را انجام می‌دهد اما در همان مقطع خاص به دلیل وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر و روابط پیچیده بروکراسی اداری که در نهایت اعتبار موردنظر در آن زمان تهیه نمی‌شود و در نتیجه آن فرصت از دست می‌رود.

صادقی افزود: به همین دلیل بسیاری از فرصت‌ها را دست می‌دهیم و حتی انجام مذاکرات نیز سودی ندارد، بر این اساس باید راهکاری خارج از قوانین و مقررات موجود حاکم بر سیستم اداری کشور در زمینه خرید هواپیما که نیاز اصلی توسعه ناوگان هوایی کشور است، اندیشیده شود تا شرکت‌های هواپیمایی با خیال آسوده اقدام به مذاکرات با شرکت‌های خارجی برای تهیه هواپیما کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما عنوان می‌شود شرکت‌های هواپیمایی نگرانی از این بابت نداشته باشند و مذاکرات و اقدامات مربوطه را انجام دهند اعتبار این موضوع تامین شده است اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد و تنها فرصت را از دست می‌دهیم.

صادقی تصریح کرد: با توجه به مکانیزم فعلی حاکم بر سیستم اجرایی برای خرید هواپیما، پیش‌بینی موفقیت در انجام این موضوع تنها پنج درصد است اما اگر تمهیدات و اعتبارات لازم از قبل در اختیار ایرلاین‌ها قرار گیرد هم سرعت عمل بالا می‌رود و هم شاهد خرید هواپیما در زمان مقرر خواهیم بود.

مدیرعامل ایران ایرتور در پایان خاطرنشان کرد: برای امسال خرید و اجاره هواپیما برای افزایش ظرفیت ناوگان مسافری را پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال بر تعداد صندلی‌های پرواز این شرکت هواپیمایی افزوده شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد