مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

همکاری هوایی ایران و روسیه.رویایی شیرین یا حقیقتی ...؟!

همکاری‌ صنعتی ایران و روسیه در ساخت هواپیما به نمایش در می‌آید

منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در مراسم افتتاح سرکنسولگری ایران در غازان گفت: امروز شاهد صحنه‌ای زیبا و با پیام بسیار روشن سرشار از دوستی‌ها و صمیمیت‌ها بین مردم دو سوی دریای خزر هستیم.


وزیر خارجه با بیان اینکه تحولات مهمی که در ایران و شوروی سابق اتفاق افتاد بستر‌ها و زمینه‌های جدیدی را برای روابط دو کشور فراهم کرد، افزود: رژیمی که از سوی آمریکا در ایران مأموریت دشمنی با شوروی را داشت، توسط ملت‌ ایران بر چیده شد و نگاه‌های مبتنی بر ملاحظات امنیتی بین دو کشور فرو ریخت و نگاه‌های مبتنی بر منافع متقابل جایگزین شد. علاوه بر آن همکاری‌ها و رایزنی‌ها و رفت و آمدهای خوبی در سطوح مختلف سیاسی بین دو کشور انجام شد.                                                            
وی با اشاره به دیدار رؤسای جمهوری ایران و روسیه طی دو سال گذشته و برای چهارمین بار در تهران افزود: دو طرف راه‌‌های توسعه روابط دو کشور را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و بسیار صریح و روشن بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در همه‌ زمینه‌ها تأکید کردند.                                                                  
متکی با اشاره به برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در سال گذشته در تهران به برگزاری هفتمین نشست این کمیسیون در روز گذشته در مسکو پرداخت و گفت: سند مهم چشم انداز دراز مدت همکاری‌های ایران و روسیه روز پنجشنبه در مسکو به امضا رسید.
وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: بر اساس این سند ما در زمینه‌های بازرگانی، صنایع، انرژی و حمل و نقل گامهای بلندی به جلو بر خواهیم داشت.                                                                 
وی با بیان اینکه تجارت بین ایران و روسیه در 9 ماه‌ سال 2007 و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صد در صد افزایش یافته است، به منابع عظیم گازی روسیه و ایران اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری‌های انرژی دو کشور، هم در روابط دو جانبه و هم در صحنه همکاری‌های چند جانبه منشاء منافع فراوانی برای دو ملت خواهد بود.
وزیر خارجه جامعه تاتار را پر تحرک، پرتلاش و خستگی ناپذیر خواند و گفت: رهبری هوشمندانه مسوولین تاتارستان طی سالهای گذشته گام بلندی را در جهت توسعه و شکوفایی تاتارستان برداشته‌اند.
متکی به ظرفیت‌های فراوان تاتارستان در حوزه‌های صنعت، تجارت و انرژی اشاره کرد و گشایش سرکنسولگری ایران در غازان را نشانگر اراده قطعی ایران برای توسعه همکاری‌های بین دو ملت برابر عنوان کرد.
وی همچنین گفت: روابط ایران و روسیه بر اساس مشترکات فراوان و منافع مشترک بر پایه‌های قوی دوستی و همکاری بنا نهاده شده است  .                                                           
به گفته متکی ایران و تاتارستان علاوه بر زمینه‌های مشترک دارای یک سطح مشترک قوی یعنی اعتقادات مشترک هستند.                                                                      
وزیر خارجه کشورمان همچنین مذاکرات در حوزه صنعت و همکاری‌ها بین ایران و روسیه را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: اراده سیاسی و منابع لازم برای برداشتن گام‌های اساسی در دو طرف وجود دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد: به محض نهایی شدن مذاکرات و گفتگوهای فنی یکی از نخستین صحنه‌های مهم همکاری‌ صنعتی بین دو کشور در حوزه ساخت هواپیما به نمایش گذاشته خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد