مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فناوری موشکی ایران و اظهار نظر اسرائیلی ها

فناوری تولید موشک‌های ایران توسط چین تامین می‌شود

مقامات اسرائیلی روز گذشته از ساخت اولین موشک میان‌برد و سوخت جامد ایران خبر دادند. آنها ضمن اشاره به توانایی‌های این موشک از جمله برد 2000 کیلومتری اعلام کردند که فناوری تولید این موشک توسط موشک تک مرحله‌ای و سوخت جامد فاتح-110 در سال 2002 و از چین به  کشور ارائه شده است.


بر اساس گفته‌ی این افراد موشک اخیر با نام عاشورا از لحاظ برد به موشک شهاب-3 شبیه‌ است اما سوخت جامد به آن این امکان را می‌دهد تا مانند شهاب-3 که از سوخت مایع بهره می‌برد برای پرتاب نیاز به زمان 14 ساعته‌ی آماده‌سازی نداشته باشد. موشک عاشورا بلافاصله پس از خروج از انبار مهمات امکان استفاده و پرتاب را داشته و با دقت بالایی اهداف میان‌برد را مورد حمله قرار می‌دهد.


موشک‌های اخیر ایران تهدیدی جدی علیه اسرائیل خواهند بود.

 

نظر وبلاگ:این نکته که کارشناسان نظامی ایران توانسته اند به تکنولوژی سوخت جامد دست یابند بسیار مهم است و تحولی در صنایع موشکی کشور است زیرا سوخت جامد دیگر مشکلات مربوط به آماده سازی را ندارد و در مدت بسیار کوتاهی می تواند آماده شده و به سوی دشمن پرتاب گردد از اینرو کار را نیز برای ماهواره های جاسوسی دشمن برای شناسایی محل پرتاب سخت خواهد کرد و این امر می تواند مسیر جدیدی را در صنایع موشکی کشور باز کند.به امید روزی که بتوانیم اولین ماهواره ایرانی را با موشک ایرانی به فضا پرتاب کنیم(از ما نشنیده بگیرید ولی آن روز خیلی دور نیست شاید در چند ماه پیشرو)

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 25 آذر 1386 ساعت 08:03 ب.ظ

انشاالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد