مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

وقتی روس ها خشمگین می شوند

آمریکا کاری نکند موشک بزنیم

رییس ستاد مشترک ارتش روسیه غرب را به «بازی سیاسی» با امور کنترل تسلیحات اروپا متهم کرد و هشدار داد که استقرار سپر دفاع موشکی واشنگتن در اروپا ممکن است منجر به حمله‌ی موشکی از طرف روسیه شود.


یوری بالویفسکی رییس ستاد مشترک ارتش روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی که از تلویزیون پخش شد، اظهار داشت: کشورهای غرب از روی عمد توافق‌نامه‌ی کنترل امور تسلیحات اروپا (پیمان نیروهای متعارف اروپا) را به ابزاری برای بدست آوردن اهداف سیاسی خود تبدیل کرده‌اند.


این اظهارات بالویفسکی در حالی اعلام شده است که روسیه اخیرا به طور کامل از پیمان نیروهای متعارف اروپا کنار رفت.


رییس ستاد مشترک ارتش روسیه همچنین از اقدامات ناتو در راستای گسترش تا مرزهای روسیه انتقاد کرد و گفت: به رغم اینکه مسکو هم اکنون از این آزادی عمل برخوردار است که پس از کنار رفتن از پیمان نیروهای متعارف اروپا نیروهای خود را افزایش بدهد اما روسیه هیچ طرحی برای افزایش نیروها ندارد.


مسکو معتقد است به این دلیل از این پیمان کنترل تسلیحات اروپا کنار رفته چون 26 عضو ناتو در تصویب نسخه‌ی اصلاح شده‌ی این پیمان ناکام بوده‌اند.


این در حالی است که اعضای ناتو تصریح کردند که زمانی این نسخه‌ی اصلاح شده‌ی این پیمان را تصویب می‌کنند که روسیه نیروهایش را از مولداوی و گرجستان خارج کند.


کنار کشیدن روسیه از پیمان نیروهای متعارف اروپا با انتقادهای شدید از سوی دولت‌های غربی و وزارت خارجه‌ی آمریکا همراه بوده است.


بالویفسکی در ادامه‌ی این کنفرانس مطبوعاتی همچنین از طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های رهیاب در لهستان و سیستم رادار در جمهوری چک انتقاد کرد.


وی افزود: پیشنهادهایی که آمریکا در مذاکرات در مورد این موضوع به روسیه ارائه کرده «غیر قابل قبول» است.


وی تصریح کرد: طرح‌های آمریکا در اروپا با هدف روسیه ایجاد خواهد شد.


این اظهارات بالویفسکی پس از اینکه سرگئی کیسلیاک معاون وزیر خارجه‌ی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نتایج مذاکرات آمریکا - روسیه بر سر طرح سپر دفاع موشکی واشنگتن «ناامید کننده» بوده است، اعلام شد.


رییس ستاد مشترک ارتش روسیه هشدار داد که استقرار این طرح دفاعی آمریکا در اروپا ممکن است باعث حمله‌ موشکی روسیه شود چون استقرار موشک با هدف ضربه زدن به روسیه یک اشتباه بزرگی است.


وی با اشاره به این موضوع که امور دفاعی روسیه توسط یک سیستم اتوماتیک کنترل می‌شود، اظهار داشت: ما در مورد احتمال حمله‌ی متقابل در صورت استقرار این سامانه‌ی دفاع موشکی آمریکا در اروپا صحبت می‌کنیم. اگر ما بر این فرض باشیم که ایران تلاش می‌کند تا علیه آمریکا موشک شلیک کند، بنابراین موشک‌های رهیاب از لهستان در مسیر روسیه شلیک خواهند شد. قصد ندارم کسی را بترسانم و این یک داستان ترسناک نیست؛ جزییات فنی است که ممکن است بر ثبات نظامی دنیا تاثیر داشته باشد.


در همین حال وزارت خارجه‌ی جمهوری چک این اظهارات بالویفسکی را «باور نکردنی» توصیف کرد.


زوزونا اوپلتالوآ، سخنگوی وزارت خارجه‌ی جمهوری چک به خبرگزاری CTK این کشور گفت: لحن اظهارات ژنرال‌های روسی غیر قابل قبول و حتی در این دنیای دموکراتیک غیر قابل تصور است.


وی افزود: پراگ همیشه در مورد این موضوع در راستای مذاکره و گفت‌وگو گام برداشته است.


این اظهارات بالویفسکی همچنین پس از اعلام الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس مبنی بر اینکه بلاروس در این مناقشه از روسیه طرفداری خواهد کرد پخش شده است.


لوکاشنکو گفت: بلاورس آماده است تا نقش خود را در موضوع سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا ایفا کند و در این راستا از روسیه حمایت می‌کند


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد