مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر شیرین هسته ای

 

نخستین محموله سوخت هسته‌ای ویژه نیروگاه اتمی "بوشهر" که در کارخانه تغلیط شیمیایی "نووسیبیرسک" روسیه آماده شده بود، در اختیار این نیروگاه قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه "روس اتم"، ‪ ۱۶۳‬کپسول اصلی حاوی اورانیوم ‪ ۲۳۵‬با غلظت ‪ ۱/۶‬تا ‪ ۳/۶‬درصد که تحت نظر بازرسان بین‌المللی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پلمب شده بود، به ایران ارسال شد.

‪ ۱۷‬کپسول نیز بعنوان سوخت ذخیره در این مرحله به نیروگاه بوشهر ارسال شد.

"کانتینرهای حامل سوخت در انبار مخصوص در نیروگاه اتمی بوشهر و تحت نظارت آژانس قرار گرفته است"
روس اتمی اعلام کرد کار ارسال محموله‌های سوخت نیروگاه اتمی بوشهر در مجموع دوماه بطول خواهد انجامید.

مشاور رییس مرکز تغلیط "نووسیبیرسک" تولیدکننده سوخت هسته‌ای در روسیه گفت: سوخت هسته‌ای ویژه نیروگاه اتمی بوشهر در همان سطحی غنی‌سازی شده که خود ایرانیان نیز قادر به آن هستند.

اولین محموله سوخت نیروگاه بوشهر شامل ‪ ۶۷‬کپسول حاوی اورانیوم ‪ ۲۳۵‬با ‪ ۱/۶‬درصد غنی‌سازی ، ‪ ۶۹‬کپسول با ‪ ۲/۴‬درصد و ‪ ۴۴‬کپسول نیز با درصد غنی سازی ‪ ۳/۶‬درصد آماده شده است.

"سولونین" افزود: میزان غنی‌سازی سوخت مهر و موم شده نیروگاه بوشهر توسط بازرسان آژانس در همان حد است که در ایران می‌توانند در آبشارهای سانتریفیوژی خود بطور مستقل تولید کنند.

گفتنی است بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو هفته پیش کار بازرسی محموله‌های سوخت هسته‌ای ویژه نیروگاه اتمی بوشهر در کارخانه تغلیط شیمیایی در "نووسیبیرسک" را به پایان رساندند.

در جریان این بازرسی‌ها، نمایندگان آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه و بازرسان آژانس، سوخت را بازرسی و کیفیت آن را تایید و کانتینرهای حامل آن را پلمب کردند.

نیروگاه اتمی بوشهر که توسط متخصصان روس در حال ساخت است، قرار بود شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد ولی پیمانکار روس اعلام کرده به دلایل فنی و مالی این زمان حدود یکسال به تعویق خواهد افتاد.

زمان دقیق راه اندازی نیروگاه بوشهر هنوز اعلام نشده ولی‌دو طرف در مورد آن به توافق رسیدند.

براساس توافقات قبلی، سوخت اتمی این نیروگاه بایستی شش ماه پیش از راه اندازی آن از روسیه به ایران حمل گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد