مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بمب خبری

ایرنا:وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورش برای خرید ‪ ۱۳۰‬فروند هواپیمای مسافربری "توپولف-‪ "۲۱۴‬و "توپولف-‪ "۳۳۴‬از شرکت هواپیماسازی "گاربونف" روسیه را اعلام کرده است.


شرکت هواپیماسازی "گاربونف" در جمهوری تاتارستان روسیه روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "منوچهر متکی"، در دیدار روز جمعه اخیر خود از این کارخانه در "قازان"، از آمادگی ایران برای خریداری این تعداد هواپیمای مسافربری از کارخانه مذکور در ‪ ۱۰‬سال آینده خبر داده است.

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه گذشته از "قازان" پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه دیدار کرد و از کارخانه "گاربونف" نیز بازدید نمود.

این اطلاعیه به نقل از متکی افزود: ایران باتوجه به سه عامل کیفیت بالای محصولات تولیدی، قیمت مناسب و انجام بموقع تعهدات، به همکاری با شرکت‌های تاتارستان تمایل دارد.

در دیدار مذکور "تیمور آکولوف" مشاور رییس جمهوری تاتارستان "بوریس پاولوف" معاون نخست وزیر و نیز روسای چند شرکت ازجمله شرکت هواپیماسازی گاربونف حضور داشتند.

دو طرف، مسایل مربوط به سرمایه‌گذاری و توسعه مبادلات بازرگانی بین ایران و تاتارستان را مورد بحث قرار دادند.

شرکت گاربونف قازان در سال ‪ ۱۹۲۷‬تاسیس شده و در آن انواع هواپیماهای مسافربری و راهبردی نظامی ازجمله توپولف ‪ ۱۶۰‬ساخته شده است.

در حال حاضر در کارخانه گاربونف، هواپیمای توپولف ‪ ۲۱۴‬بصورت انبوه ساخته می‌شود و مراحل تولید هواپیماهای توپولف ‪ ۳۳۰، ۳۳۴‬و ‪ ۳۲۴‬در آن جریان دارد.

ایران در تابستان اخیر قرارداد خرید پنج فروند هواپیمای مسافربری "توپولف-‪ "۲۰۴‬را با شرکت روسی "ایلوشین فینانس" امضا کرد که قرار است دو سال دیگر نخستین فروند آن به این کشور تحویل داده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد