مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

طراحی شبیه‌ساز هواپیمای ایران - 140 به دست متخصصان ایرانی

رییس پژوهشگاه هوافضا با اعلام راه‌اندازی رایانه موازی در این مرکز از اتمام فاز اول طراحی سیمولاتور(شبیه‌ساز) ایران - 140خبر داد که همزمان با دهه فجر نمایش داده می‌شود.

دکتر محسن بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: فاز اول سیمولاتور ایران - 140 که در پژوهشگاه هوافضا انجام می‌شد، تقریبا تمام شده و فکر می‌کنم در نمایشگاه بعدی همزمان با دهه فجر نمایش داده شود ودر فازهای بعدی باید مانیتورهای آن را کمی صنعتی‌تر کرد.

وی در خصوص نحوه عملکرد این سیمولاتور(شبیه‌ساز) پروازی گفت: رایانه‌های متصل به این سیمولاتور پس از دریافت فرمان خلبان، تغییرات لازم را بر روی پنل‌های جلو و گیج‌ها ایجاد کرده و خلبان می‌تواند خود را با آن تنظیم کند.

وی هدف از ساخت این سیمولاتور را فعال سازی تکنولوژی رایانه موازی خواند و افزود: به دلیل آن که آموزش خلبان در کابین هواپیما، گران قیمت است، در این طرح می‌توان همان فضا را به کمک چند رایانه شبیه سازی کرد.

دکتر بهرامی با اشاره به این که این سیمولاتور از 14 رایانه موازی بهره‌مند است، گفت: کشورهای زیادی در زمینه رایانه موازی و برای مقاصد متفاوت کار کرده‌اند و در حال حاضر فرهنگ انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در پژوهشگاه را براساس رایانه موازی بنا کرده‌ایم و فرد تنها با یک رایانه کار نمی‌کند و در حال حاضر رایانه موازی 12 گرهیی به سیمولاتور نصب شده است.

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: تمامی فعالیت‌های داخلی پژوهشگاه بر روی رایانه موازی 32 گره‌یی انجام می‌شود که با هزینه‌ای حدود 60 تا 70 میلیون تومان تهیه شده و شاید پژوهشگاه تنها مرکزی باشد که امور داخلی خود را نیز با رایانه موازی انجام می‌دهد.

رییس پژوهشگاه هوافضا تاکید کرد: در زمینه مکان‌یابی جهانی، فعالیت‌هایی در زمینه GPS آغاز کرده‌ایم که هنوز پروژه خاصی انجام نشده و افرادی را برای آموزش به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم و با چند سازمان در حال مذاکره هستیم که پس از نهایی شدن، اعلام می‌شود.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد