مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

امداد هوایی در ایران فعال نیست

 

رئیس اداره برنامه ریزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: به دلیل نبود بالگردهای مخصوص نجات امداد هوایی در ایران فعال نیست. دکتر مهدی فرنقی زاده  افزود: به دلیل نداشتن بالگردهای نجاتی، ایران در خصوص امداد هوایی فعال نیست چرا که جمعیت هلال احمر تنها دو بالگرد سبک دارد که در بحث  امداد هوایی قابل استفاده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر بالگردهای سنگین روسی را خریداری کرده است که برای حمل چادر، غذا و امکانات برای مناطق آسیب دیده است اما برای امداد جاده ای کاربرد ندارد.


رئیس اداره برنامه ریزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه زمان در امداد و نجات جاده ای و فوریت های پزشکی  بسیار مهم است ، اظهار کرد: اگرچه امداد هوایی با سرعت بسیار بالایی انجام می شود ولی باید امکانات جاده ای را هم در نظر گرفت به طور مثال جاده چالوس برای امداد هوایی مناسب نیست چون تنها یک سکو برای نشستن و پرواز کردن بالگرد دارد که این امر امداد هوایی را غیر ممکن می سازد.


فرنقی زاده اضافه کرد: تجهیزات امداد و نجات برای امداد جاده ای مناسب است و در حد مطلوبی می باشد و تاکنون در حوادث جاده ای کارایی خوبی داشته است.


وی ادامه داد: امداد و نجات در امر تجهیزات مشکلی ندارد که نتواند در حوادث جاده ای مصدومان را نجات دهد ولی امکانات امداد و نجات در دنیا بسیار پیشرفته است و از آنجا که حوادث در کشورما قابل پیش بینی نیست باید امداد و نجات به این نوع تجهیزات به روز نیز مجهز  شود.


رئیس اداره برنامه ریزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با ببان اینکه امدادگران توانسته اند با امکانات موجود برنامه ریزی مناسبی را در امر نجات جاده ای انجام دهند، گفت:  امداد و نجات  خودروهای هیدرولیکی دارد که هرمجموعه آن تقریبا 50 میلیون تومان است و  این قابلیت را دارند که خودروهایی که در دره سقوط کردند را به صورت ایمنی برش داده و افراد داخل خودرو را نجات دهند. 

نظر وبلاگ:این بنده خدا انگار بی خبر تا دوسال پیش آمبولانس زمینی هم (به تعداد کافی و کیفیت خدمات بالا)نداشتیم حالا...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد