مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر های خوش هوایی

روزنامه روسی کومرسانت نوشت: "موضوع فروش موتورهای روسی به ایران برای نصب بر روی جنگنده آذرخش در نشست اخیر کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت."آذرخش

به گزارش عصر ایران  این روزنامه اعلام کرد: "مقامات ایران و روسیه در نشست اواخر هفته گذشته در تهران درباره تحویل موتورهای RD-33 برای استفاده در جنگنده آذرخش گفت و گو کردند."

به نوشته کومرسانت این قرارداد در طول سفر ماه اکتبر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تهران مورد بحث قرار گرفت.

ارزش این قرارداد بالغ بر 150 میلیون دلار برآورد می شود و قرار است موتورهای روسی بر روی جنگنده های مافوق صوت آذرخش نصب شود.

کومرسانت افزود: " مقامات ایران و روسیه همچنین درباره موضوع تولید بالگرد روسی ka-32 در ایران مذاکره کردند."

مقامات ایران حدود دو سال قبل مذاکره درباره تولید انبوه این بالگرد را با طرف روسی آغاز کردند اما این گفت و گوها به دلایلی متوقف شد.

به ادعای کومرسانت مذاکره درباره تحویل سیستم های دفاع هوایی S-300V و جنگنده های MIG-29 وSu-30 به ایران نیز حدود یک سال قبل متوقف شد.

در همین حال میخائیل دمیتریف رییس سرویس همکاری نظامی و فنی فدرال روسیه که در نشست کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه حضور داشت اظهار داشت: "همکاری با ایران به منظور دستیابی به توازن قدرت در منطقه ادامه خواهد یافت."

وی با بیان اینکه روسیه و ایران در حال تقویت ثبات در منطقه هستند خاطرنشان کرد: "ایران هرگز از روسیه سلاحی نخواسته که برای تهاجم علیه کشور ثالث مورد استفاده قرار بگیرد و روسیه نیز چنین سلاحی را به ایران نخواهد داد."
"ازسرگیری مذاکرات، پس از انتشار گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نظامی نبودن برنامه هسته‌ای ایران امکان پذیر شد".
کامرسانت نوشت: روسیه تلاش می‌کند از این موقعیت استفاده کرده و بیشترین تسلیحات را به ایران بفروشد و یا برای این کشور تعمیر کند.

به نوشته روزنامه، هم اینک زیردریایی روسی "‪-۸۷۷‬ا.ک.ام" در ایران توسط کارشناسان روس در دست تعمیر است.


"دمیتریف" در پایان نشست تهران گفت: همکاری نظامی- فنی ایران و روسیه به معنای تحکیم ثبات منطقه‌ای است.

نظر وبلاگ:همانطور که قبلا نیز به شما دوستان اطلاع داده بودیم مذاکرات آرامی بین روس ها با ما در جریان است تا بتوانیم خرید های نظامی از روسیه داشته باشیم ولیکن این زمان و این شرایط بسیار ویژه است زیرا از یک سو گزارش جاسوسی آمریکا کمی از بار فشار ایران کاست و قدرت مانور روس ها را افزایش داد و از سوی دیگر با توجه به خصومت های جدی پیش آمده بین غرب و روسیه نظیر موضوع دفاع موشکی و استقلال کوزو و موج انقلاب های مخملی که به پشت درهای کرملین نیز رسیده است روس ها را واداشت که به پا بخیزند و برای حفظ منافع خود و ابراز وجود اقدام به یکسری از کار ها بکنند که نمونه آن استقرار و تحویل سیستم های دفاع موشکی اس۴۰۰ در خاک بلاروس و تحویل سوخت هسته ای به ایران و مذاکرات نظامی علنی با ایران و...میباشد.اینجا دیگر هنر مردان ایران زمین است که بتوانند کمال استفاده را از این اختلاف ها برده و سهم خود را کسب کرده و قدرت نظامی خود را افزایش دهیم بدون اینکه امتیاز ننگینی به طرف شرقی یا غربی داده شود.






 

نظرات 1 + ارسال نظر
نجف سه‌شنبه 4 دی 1386 ساعت 04:26 ق.ظ

آقا محمد سلام
خسته نباشی .
وبلاگ خوبو پر باری داری .قدرشو بدون. اینکه مطالبش به روزه و هر روز مطلب و خبرای جدید داره خیلی خوب و مفیده . امیدوارم که توو این راه خسته نشی .
اما این عکسی که برا جنگنده آذرخش گذاشتی عکس صاعقه است . نه آذرخش .اگه عکس آذرخشو خواستی ( که فقط یه دونه از اوون توو دست همه است) ایمیلتو بزار تا برات بفرستم.

نجف عزیز ممنونیم از اظهار لطف شما دوست گرامی.در مورد عکس نیز باید بگوییم عکس و مقاله مرتبط مستقیما از سایت تابناک برداشته شده ولیکن شما درست می فرمائید عکس مربوط به صاعقه می باشد.ما نیز عکس مربوط به آذرخش را در آرشیو داریم.مجددا از شما تشکر می کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد