مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اسراییل ‪ ۴‬فروند هواپیمای جاسوسی در اختیار اسپانیا قرار داد

 

نیروی زمینی اسپانیا روز جمعه چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی (یو.ای. وی) برای بهبود شرایط امنیتی نیروهای این کشور در افغانستان از اسراییل دریافت کرد.


خبرگزاری رسمی اسپانیا روز جمعه گزارش داد: هیاتی از پشتیبانی لجستیکی نیروی زمینی اسپانیا به فرماندهی سرهنگ " مولانو" در مراسم تحویل این چهار فروند هواپیما در مقر لشکر مالات "اسراییل ایرکرافت ایندوستریز" شرکت کردند.


بنابر گزارش ایرنا، هواپیماهای مذکور از نوع "سیرچر ام کی ۲جی" و دارای سیستم جاسوسی معروف به" پی‌ای اس آی" هستند که یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در این زمینه با برد ۳۰۰کیلومتری و ۱۲ساعت پرواز خود کنترل است.


بنابر این گزارش، از هواپیماهای مذکور می‌توان در طول شبانه روز برای امور حفاظتی، کسب اطلاعات و شناسایی مناطق استفاده کرد.


این روزنامه نوشت: این هواپیماها دارای چهار سکوی پرواز، یک ایستگاه کنترل زمینی و یک سیستم پرتاب و فرود، ترمینال زمینی برای بایگانی داده‌ها و یک ترمینال ویدیویی کنترل از راه دور هستند.


دولت اسپانیا در آغاز سال جاری میلادی، خرید این چهار فروند هواپیمای یوای وی را به بهای ۱۷میلیون یورو تصویب کرده بود.


وزارت دفاع اسپانیا در ماه آوریل گذشته ساخت این هواپیماها را به شرکت های "ایندرا سیستمز" اسپانیا و" ایی‌ای دی اس کاسا" و شرکت ذکر شده اسراییلی واگذار کرد.


اسپانیا ۷۰۰نیروی نظامی در افغانستان که بیشتر آنها در استان هرات به سر می‌برند، مستقر کرده است و هواپیماهای مذکور را برای حفظ امنیت نیرو های خود به کار خواهد گرفت


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد