مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

از سوپر جت روسی چه میدانیم؟(کوتاه و مختصر)

Super Jet 100

شرکت سوخوی در روز 26 سپتامبر به طور رسمی از هواپیمای سوپرجت 100 پرده‌برداری کرد . در جریان این مراسم که در پایگاه هواپیماسازی کامسامولسک آن‌‌ آمور و با حضور نمایندگانی از کشورهای حاضر در این برنامه یعنی روسیه،ایتالیا و فرانسه انجام گردید،میخاییل پوگوسیان ،مدیر اجرایی شرکت سوخوی گفت:«سوپرجت 100 در واقع ماحصل تلاش هزاران نفر از کارشناسان،کارگران و مهندسانی است که نه تنها با نیروی جسمانی،بلکه با قلب و روح خود به پیشرفت این برنامه کمک کردند . ما برای رسیدن به این روز،بیش از شش سال و نیم برنامه ریزی کردیم و در این راه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردیم،اما من فکر می‌کنم سوپرجت 100 ارزش این همه تلاش را داشته است .»
به گفته مقام های شرکت سوخوی،مرحله بعدی این برنامه،آغاز آزمایش های پروازی هواپیما است و هواپیمایی که در جریان این مراسم رونمایی شد،در طول دو ماه و نیم آینده این آزمایش ها را آغاز خواهد کرد . شرکت سوخوی قصد دارد همزمان با انجام آزمایش ها،برای تکمیل و گسترش تاسیسات تولیدی خود نیز برنامه ریزی کند تا بتواند تا سال 2010 به نرخ تولید 5 تا 6 فروند در ماه دست یابد . به گفته مقام های روسی این شرکت،سوپرجت 100 تاکنون توانسته 73 فروند سفارش دریافت کند و طبق جدول زمانی،نخستین فروند از این هواپیما در نوامبر 2008 به خط هوایی ارفلوت تحویل داده خواهد شد .
برنامه سوپرجت 100 در ابتدا تحت عنوان جت منطقه‌ای روسیه (RRJ) شناخته می‌شد و قرار بود 3 نمونه از آن با گنجایش های 60 ،75 و 95 نفره ساخته شود که بعدها برنامه ساخت نمونه 60 نفره لغو گردید و یک نمونه 110 نفره جایگزین آن شد .

منبع:صنایع هوایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد