مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خطری از دم گوشمان گذشت

IMG_0722_filtered.jpg

مدتی بود که اخبار مربوط به سقوط و سانحه هوایی در آسمان کشورمان به فراموشی سپرده شده بود که باز صبح امروز تن ما لرزید ولیکن با مشخص شدن این نکته که به کسی آسیبی نرسیده و خسارت زیادی وارد نشده کمی آرام گردیدم

اما اصل خبر

مرکز کنترل ترافیک هوایی فرودگاه مهر اباد تهران گفت: هواپیمای فوکر 100 ایران ایر ساعت 7 و سی دقیقه صبح امروز هنگام برخاستن از باند 29
چپ فرودگاه مهراباد دچار حادثه شد.

رسولی نژاد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: خوشبختانه همه مسافران سالم هستند اما هواپیما به شدت آسیب دیده است.
وی افزود : این هواپیما که حدود 100 مسافر داشت ، قرار بود از تهران به مقصد شیراز پرواز کند اما چرخ های هواپیما هنگام برخاستن به علت انحراف از باند فرودگاه کنده شد و قسمت بال هواپیما آتش گرفت.
وی گفت: هوای سرد و حضور بموقع نیروهای امداد زمینی فرودگاه مهر اباد به کنترل سریع اتش سوزی کمک کرد.
مدیر مرکز کنترل ترافیک هوایی فرودگاه مهر اباد گفت : مسافران پرواز 235 فوکر 100 ایران ایر در سالن انتظار فرودگاه مهر اباد منتظر هستند تا با یک فروند هواپیمای جایگزین به مقصد خود پرواز کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، به گفته شاهدان این حادثه، هنگامی که هواپیما در حال بلند شدن از روی باند فرودگاه بود‌، چرخ آن شکسته و بر اثر برخورد با زمین آتش گرفت.
بر اساس این گزارش، مأموران آتش‌نشانی فرودگاه حریق را خاموش کردند.
یکی از مسافران زن این هواپیما نیز از ناحیه دنده‌ دچار آسیب شد و چند نفر دیگر جراحت سطحی دیده و تعدادی نیز دچار دود گرفتگی شدند.
‌تمامی مسافران این هواپیما در سلامت کامل به سر می‌برند.‌
در عین حال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره این حادثه گفت: به مسافران این هواپیما آسیب جدی نرسیده است.
رضا جعفرزاده افزود: علت این سانحه توسط کارشناسان این سازمان در حال بررسی است

با دستور حسین خانلری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تیم بررسی سانحه این سازمان به محض وقوع سانحه هواپیمای مسافری فوکر 100 در فرودگاه مهرآباد کار خود را آغاز کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با مهر با اعلام این خبر گفت: یک فروند هواپیمای مسافری فوکر 100 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز در فرودگاه مهرآباد به هنگام "تیک آف" از باند فرودگاه مهرآباد خارج و دچار سانحه شد.

رضا جعفرزاده افزود: خوشبختانه این سانحه تلفات جانی در پی نداشته است. وی در ادامه تصریح کرد: به محض وقوع سانحه هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه مهرآباد، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور بررسی این سانحه را صادر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که علت وقوع سانحه هواپیمای فوکر 100 چه بوده است؟ گفت: این بستگی به نتیجه کار تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد