مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تاکید لهستان بر دروغ بودن ادعای آمریکا مبنی بر خطرناک بودن ایران

وزیر امور خارجه لهستان در واکنش به توجیه آمریکا برای استقرار سپرموشکی در کشورش و جمهوری چک،تاکید کرد که ایران، تهدید موشکی به شمار نمی رود.

به گزارش خبرگزاری مهر،"رادیسلاو سیکورسکی" در گفتگو با روزنامه "گازیتا ویبورژا" "Gazeta Wyborcza" اعلام کرد که تهدیدی از سوی ایران نمی بیند و از این رو استقرار پایگاه دفاع ضد موشکی آمریکا در کشورش را غیر ممکن نمی داند.

وزیر امور خارجه لهستان گفت : درباره استقرار پایگاه دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک لهستان، بدترین سناریو می توان چنین باشد که ورشو با استقرار پایگاه آمریکایی موافقت کند؛ در عین حال خود بهای سیاسی آن را بپردازد و پس از آن مشخص شود که پایگاه ساخته نخواهد شد، زیرا در آمریکا دولت تغییر خواهد کرد.

سیکورسکی اظهار داشت : لهستان استدلالات روسیه را خواهد شنید و آمریکا نیز لهستان را به همین فرا می خواند و خود نیز گفتگوهای بیشتری در این رابطه با روسیه دارد.

وزیر امور خارجه لهستان خاطر نشان کرد: طرف آمریکایی به ورشو اطمینان خاطر داده بود که نگرانی های روسیه را بر طرف خواهد کرد، اما تا کنون موفق به چنین کاری نشده است.

درعین حال وزیر امور خارجه لهستان خاطرنشان کرد که تصمیم درباره استقرار پایگاه آمریکایی بدون تصویب پارلمان
نمی تواند اتخاذ شود.

سیکورسکی تاکید کرد: این پروژه صرفا آمریکایی است و ما تهدیدی از سوی ایران احساس نمی کنیم.

انتظار می رود که چند روز آینده "سرگئی کیسلیاک" معاون وزیر امور خارجه روسیه به همراه گروهی از کارشناسان این کشور برای بررسی مسئله استقرار سپر موشکی آمریکایی در لهستان، به ورشو سفر کند.

آمریکا در ماه ژانویه سال جاری (2007) به لهستان و جمهوری چک پیشنهاد داد تا یک سامانه دفاع ضد موشکی شامل 10موشک رهگیر در لهستان و یک سیستم راداری در خاک جمهوری چک مستقر کند.

آمریکا هدف از استقرار این سامانه را مقابله با تهدید کشورهایی همچون ایران اعلام کرده، اما روسیه ضمن رد توجیهات آمریکا در این باره، بر این نکته تاکید دارد که تهران فاقد چنان توان موشکی است که بتواند منافع واشنگتن را هدف قراردهد، لذا به باور کرملین هدف استقرار چنین سامانه ای از سوی آمریکا در اروپای شرقی، کنترل سیستمهای موشکی روسیه است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد