مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خرید تسلیحاتی جدید ترکیه از اسرائیل

 

دولت ترکیه 10 فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین هرون را از صنایع تسلیحاتی اسرائیل خریداری کرده که طی ماه جاری تحویل نیروی هوایی ترکیه خواهند شد.


نیروی هوایی ترکیه با تائید این خبر اعلام کرده هم اکنون 3 فروند از این هواپیماها که پیش ازاین در ازای 10 میلیون دلار به مدت یک سال از اسرائیل اجاره شده بودند در پایگاه هوایی باتمان مستقر هستند و 7 فروند هواپیمای باقیمانده نیز طی ماه جاری تحویل ترکیه می‌شوند.


نیروی هوایی ترکیه با این هواپیماها تمامی تحرکات پ.ک. ک در منطقه را تحت کنترل خواهد داشت. آنکارا در ازای این 10 هواپیما مجموعاً 183 میلیون دلار به اسرائیل پرداخت می‌شود. هرون‌ با بردی 1000 کیلومتری و سقف پروازی 10 کیلومتر قادر است 52 ساعت بدون سوخت‌گیری پرواز کند.

نظر وبلاگ:ترکیه در هفته گذشته بوسیله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی که برای ارزیابی به ترکیه آمده بود توانست مراکز اکراد مخالف و گروه پ کا کا را بمباران کند و این عملیات با موفقیت ۱۰۰٪ به پایان رسید از اینرو ترکیه اشتیاق زیادی برای انجام خرید گسترده تری از این نوع پهپاد دارد

نظرات 1 + ارسال نظر
ف سه‌شنبه 18 دی 1386 ساعت 06:28 ب.ظ

ممنون که جواب می دید من قصد جسارت ندارم و عاشق این سایتتون هستم می تونم جاهای دیگه هم این اطلاعات رو بدست بیارم ولی زحمتش به گردن شما افتاده ببخشید من توی ذهن خودم سوالاتی دارم که نمی تونم بیان کنم و توی این سایت یک انسان خوب پیدا شده که جواب میده ممنون موفق باشید .
یک سوال ترکیه به یک کشور توی دنیا باج می ده ما چرا می خوایم به این یک کشور باج ندیم ولی به تمام دنیا باج می دیم از کشورهای افریقایی گرفته تا همین افقانستان و عراق تا برسد به چین روسیه و مالزی و اندونزی و الا ما شا ا... عقل سالم می گه به یک کسی بچسب که حمایتت کنه هیچ کس جای خدا رو نمی گیره .ولی پیامبر هم با مشرکین و یهودی ها پیمان صلح نوشت . یک ضرب المثل هست که می گه : ... لخت و شمشیر بازی .همین ژاپن رو نگاه کنید مگر مورد اشغال امریکا قرار نگرفت مگر نابود نشد ولی حالا کجاست داره از لحاظ اقتصادی امریکا رو توی جیبش می زاره ایا الان بمب و موشک داره . مگر استادان دانشگاه و مستشاران امریکایی نبودند که برای ژاپن برنامه ریزی کردند . مگر پیامبر ما نگفته علم بیاموزید و کسی که چیزی بیاموزد به من مرا تا اخر عمر مدیون خود کرده است ما چرا راه را برعکس می ریم و چرامابد ترین راه رو باید انتخاب کنیم راه رفته رو مثل کره شمالی یا ... ما عادت داریم که هر کدوممون یک راه رفته رو باز بریم . دکتر شریعتی حرف خوبی زد گفت من اسلام را در غرب دیدم و مسلمانها را در شرق

ما هم ممنونیم دوست عزیز و ممنون تر اینکه سخن بسیار زیبای دکتر شریعتی را مثال زدی که این سخن یکبار داشت حتی کار دست ما میداد.بگذریم ولیکن اتفاقا صحبتی که شما کردی هم اکنون در بین بزرگان نیز رد و بدل می شود و لی صحبت ها و رفتار های ما و آمریکائی ها در گذشته کار را برای هردو بسیار سخت ساخته اما ازمن(محمد )بپذیر در حال حاضر تمایل آمریکائی ها برای ایجاد و احیاء ارتباط بسیار کمتر از ماست.دلایلش هم بماند اما در مورد سوالی که فرمودید ما نیز تا حدی با شما موافقیم یعنی ارتباط با آمریکا بهتر از ارتباط با کشور هایی است که شخصیت ایجاد چنین ارتباطی را ندارند ولیکن مشکلات بس زیادی پیشروست. فقط با توجه به شناختی که از شما دوست عزیز در پست های گذشته پیدا کردم بعنوان یک دوست کوچک تقاضا دارم بروی علل های ترک ارتباط بین ایران و آمریکا مطالعه کن و خود تشخیص بده کدام یک بیشتر باعث این وضعیت شده اند بخصوص در مورد موزع گیری های طرفین در زمان بروز انقلاب و فعالیت های سفارت آمریکا در سال ۵۷ و ۵۸
تعدادی از دوستان نزدیکم نیز من را در انجام امور این وبلاگ و پاسخگویی به سوالات شما دوستان همکاری میکنند و درخواست خود ایشان بود که من در این پست شخصا پاسخگو باشم
موفق باشی.
محمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد