مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

برخورد از نوع دریایی

رسانه های خبری غربی و عربی به بهانه گشت زنی عادی روز گذشته نیروهای دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس و هشدار معمولی به ناوهای آمریکا، در آستانه سفر رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، همسو با واشنگتن جنجال تازه ای را علیه ایران به راه انداخته اند.

 وزارت دفاع آمریکا دیروز با صدور بیانیه‌ای، مدعی اقدامات تحریک‌آمیز پنج قایق‌ ایرانی علیه سه ناو آمریکایی مستقر در خلیج فارس شد. به ادعای مقامهای نظامی آمریکایی قایقهای تندرو ایرانی در تنگه هرمز روز یکشنبه با نزدیک شدن به ناوهای جنگی آمریکایی، آنها را تهدید به انفجار کردند که به دنبال آن ناوهای آمریکا در آستانه گشودن آتش به سوی قایقها بودند که آنها مسیر خود را کج کرده و دور شده‌اند.

محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با کم اهمیت دانستن حادثه گفت: این اتفاق هر از چندگاهی برای دو طرف رخ می دهد و پس از شناسایی طرفین موضوع حل می شود. حسینی مشکل را عدم شناسایی ناوهای امریکایی از سوی قایق های تندرو دانسته و اظهار داشته که پس از شناسایی، به ناوهای امریکایی اجازه داده شده به مسیر خود ادامه دهند.

اما  "کاندولیزا رایس" وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بخش عربی شبکه خبری بی بی سی، این حادثه را عادی ندانست و آن را "تحریک کننده" توصیف کرد و افزود: من امیدوارم ایرانیها از این قبیل فعالیتها خودداری کنند.

"گوردون جاندرو"، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در اظهارات تندی ادعا کرد: ما از ایرانیها جداً می خواهیم از این قبیل اقدامات تحریک کننده که می تواند منجر به حادثه خطرناکی در آینده شود، خودداری کنند.

شبکه خبری "بی.بی.سی" نیز در راستای بزرگنمایی این حادثه عادی دریایی، به زعم خود به پیامدهای اقتصادی آن پرداخت و نوشت: قیمت نفت خام که بتازگی کاهش یافته بود در دقایقی اندک، به علت خطرات احتمالی علیه نفتکش‌های حاضر در خلیج (فارس) و تنگه هرمز که گذرگاه بازارهای نفتی جهان به شمار می‌رود، در بازارهای جهانی حدود 49 سنت افزایش یافت و به قیمت 98 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نوشت: این حادثه درست در آستانه سفر "جرج بوش" به منطقه و بازدید وی از ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین رخ داده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره با نقل خبر فوق، سخنان "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا را منتشر کرد که دراین باره مدعی شده بود: تعرض قایقهای ایرانی به کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز یک حادثه نگران کننده و یک خطر واقعی به شمار می رود.

شبکه خبری العربیه با ذکر مواضع دو طرف نوشت: این حادثه جدیدترین نشانه بحران میان واشنگتن و تهران و اختلافات دو کشور بر مسائل مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران و ادعای آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم به شمار می رود.

پایگاه اینترنتی محیط امارات متحده عربی نیز به نقل از برخی منابع بی طرف گزارش داد: این جنجال تبلیغاتی واشنگتن درباره حادثه که همزمان با دیدار قریب الوقوع "جرج بوش" از منطقه صورت می گیرد، در راستای تبلیغات انتخاباتی حزب وی(جمهوریخواه) و نیز در راستای سیاست آمریکا برای گسترش سیطره خود بر منطقه به ویژه برخی کشورهای عربی انجام شده است.

پایگاه خبری ایلاف عربستان سعودی ادعا کرد: قایقهای ایرانی، نیروی دریایی آمریکا را در خلیج(فارس) تحریک کردند.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز هشدار آمریکا را به ایران درباره تحرکات دریایی نقل کرد.

گفتنی است که جورج بوش در هفته جاری به خاورمیانه سفر می کند تا به ادعای خودش در مورد خطر ایران با کشورهای عربی رایزنی کند.

نظر وبلاگ:بسیار جالب است هماهنگی همه رسانه ها و شبکه های غربی و عربی برای بزرگ جلوه دادن این اتفاق و آن همان چیزی است که ما بار ها در مقالات گذشته به آن اشاره کردیم و آن جنگ روانی و لزوم آمادگی در مقابل آن و هوشیاری کامل ایران و ایرانیست.البته ما با اصل این کار مخالف نیستیم(نظر شخصی ماست) و این کار نیروی دریایی سپاه پاسداران را ارج می نهیم زیرا هوشیار باشید که آمریکائی ها سیاست های خصمانه خود را از سالیان گذشته مشخص کرده اند و با بروز اینگونه اتفاقات تاثیری بر آن ایجاد نخواهد شد پس آنها آمده اند که در خلیج همیشه پارس بمانند چه عرب ها بخواهند و استقبال کنند و چه ناراضی باشند .در حقیقت دیگر این ایران و آمریکا می باشند که مالکان خلیج پارسند و ما باید بتوانیم جسارت خود را برای دفاع از مرز های ایران به آنها نشان دهیم وگرنه مطمئن باشید آنها شروع به شیطنت های مرزی کرده و گهگاه وارد مرز های ما خواهند شد نمونش تجاوز هواپیماهی جنگی آنها به مرز های هوایی خرمشهر و یا قایق های انگلیسی که واکنش ایران آنها را شکه کرد و فهمیدند اینجا ایران است نه کشور های دیگر که به آسودگی مرز های آن را نادیده می گیرند و در آنجا جولان میدهند.خوشحال می شویم نظرات شما دوستان عزیز را نیز داشته باشیم

نظرات 2 + ارسال نظر
ف سه‌شنبه 18 دی 1386 ساعت 03:25 ب.ظ

از این بی کلگی و حماقت هیچ کس جز مردم ایران صدمه نمی بیند در صورت بروز جنگ میان ایران و امریکا چند تا سرباز از امریکا کشته می شود اونم با اما و اگر ولی کشور ما با خاک یکسان می شود و ایندگان به حماقت ما می خندند و مردم و جامعه ما را مانند عراق و صدام می دانند این کارها هیچ عاقبتی ندارد این سامانه اس ۳۰۰ که مرتب ازش دم می زنید چند تا موشک دارد وقتی دو یا سه برابر ظرفیت پدافندی اس ۳۰۰ در یک محل موشک به حدف شلیک شود در صورت خوردن به حدف تمام اس ۳۰۰ ها یک یا دو برابر ان به هدف برخورد می کند از شما که فنی هستید بعید است وقتی سامانه ای قدرت نابودی شش موشک مهاجم را داشته باشد در صورتی که ۱۲ عدد موشک مهاجم وجود دارد ۶ عدد دیگر به هدف بر خورد کرده و ان را کان لم یکن می کنند

دنیا سه‌شنبه 18 دی 1386 ساعت 07:32 ب.ظ

به نظر من ما نباید به هیچ وجه جانب احتیلط را ترک کنیم.اما نباید هم مانند این دوست عزیز و البته ترسویمان باشیم.

ممنوینم دنیای عزیز از اظهار نظر شما.منتظر نظرات شما خواهیم ماند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد