مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مروری بر فعالیت‌های هوافضایی هند در سال میلادی گذشته

 

سال گذشته‌ی میلادی یک سال هوافضایی موفق و پربار برای هند و مقامات آن بوده است. بخش‌های مختلفی از سازمان‌های مربوطه در جریان فعالیت‌های اساسی کشور طبق سیاست‌های از یپش‌ تعیین شده پیش رفته و موفقیت‌های نسبی کسب کردند. در ادامه مروری بر موفقیتهای کسب شده توسط سازمان‌های هندی خواهیم داشت.


راه‌اندازی سیستم دفاع موشکی


هندی‌ها توانستند با طراحی یک موشک جدید که با سرعت مافوق صوت توانایی دسترسی به ارتفاع 15 کیلومتری را دارد در باشگاه دفاع موشکی امریکا عضو شده و خود را به عنوان یک قدرت بزرگ در دفاع موشکی بالستیک مطرح سازند.


موشک آگنی-3


موشک آگنی-3 که آوریل سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفت، با 16 متر طول و 48 تن وزن توانست برد 3000 کیلومتری را مورد هدف قرار دهد. این موشک قابلیت حمل تا 5/1 تن محموله را دارا می‌باشد.


سیستم موشکی آکاش


این سیستم که جرقه‌های آغاز فعالیت آن در ژوئن سال گذشته میلادی زده شد، تا انتهای سال مورد آزمایش قرار گرفته و موفقیت‌های نسبی را کسب نمود. در آخرین ماه سال این موشک برای تولید انبوه به کارخانه‌های نظامی هند معرفی شد.


موشک براهموس


بی‌شک این موشک افتخار صنعت هوافضای هند است. موشک براهموس که طی همکاری نظامی هند با روسیه و در برنامه‌های طولانی مدت طراحی شده است، توانست تمامی آزمایشات خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این موشک توانایی پرتاب از هوا، آب، زمین و زیرآب را دارا می‌باشد.


ساخت هواپیمای جنگنده‌ی سبک


تجاس هواپیمای جنگنده‌ی سبکی است که طی طرح LCA توانست 785 پرواز موفق را به پایان برساند. آزمایشات این هواپیما با آزمایشات موشک R-73 همراه بود.


مسابقات بین‌المللی بازی‌های نظامی


چهارمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی بازی‌های نظامی ماه اکتبر سال 2007 با موفقیت در هند و در شهر بمبئی برگزار شد. در این مسابقات 5000 شرکت‌کننده از 49 کشور و در غالب 101 تیم در 13 روش مختلف به مبارزه پرداختند.


دوره‌ی آموزشی پرواز با جت


اولین دوره‌ی پرواز با جت آموزشی AJT در این کشور با موفقیت برگزار شد. این دوره که با حضور پرشور خلبانان هندی انجام شد با هواپیمای انگلیسی هاوک که به عنوان جت آموزشی در این کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرمای خاصی به خود گرفت.



همکاری‌های مشترک


هند در سال گذشته با بسیاری از کشورهای جهان به همکاری مشترک پرداخت. از این جمله می‌توان به همکاری با فرانسه در زمینه‌ی دفاعی، همکاری با روسیه در برنامه‌ی موشک براهموس و طراحی جنگنده‌های نسل 5ام، رزمایش مشترک با چین و همکاری‌های نظامی یک طرفه با ژاپن، عمان، مالدیو، اسرائیل و سنگاپور اشاره نمود.



فعالیت‌های فضایی


هند سال پرباری را با پرتاب چند ماهواره به فضا گذراند که در این میان ماهواره‌ی نظامی اسرائیلی و ماهواره‌ی مخابراتی داخلی اهمیت بیشتری داشتند. هند ضمنا اولین دوره‌ی پرتاب ماهواره‌های بین‌المللی را نیز پشت سر گذاشته است.


 منبع:آویا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد