مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تایم: اتفاق تنگه هرمز به آمریکا نشان داد اینجا "خلیج فارس" است

به گزارش فارس، هفته‌نامه تایم در شماره این هفته خود نوشت:‌ «روز یکشنبه پنج قایق تندروی سپاه به مقابله با سه ناو آمریکایی پرداختند که قصد عبور از تنگه هرمز داشتند. حتی یک تیر میان آنها شلیک نشد و خسارتی به بار نیامد اما تردیدی نیست که این امر یادآور این واقعیت به آمریکاست که نام این دریا، "خلیج فارس" است.»
این هفته‌نامه نوشت: «ایرانی‌ها از این جهت تنگه هرمز را انتخاب کردند چرا که تنها گذرگاه نفت خاورمیانه است و این امر به آمریکایی‌ها یادآور می‌شود که شیر نفت جهان در دست ایران است.»
گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره تحریک آمریکایی‌ها در تنگه هرمز توسط سپاه در حالی است که گزارش‌های بی‌طرفانه حکایت از آن دارد که ناوهای جنگی آمریکا با نزدیک‌شدن به حریم مرزی ایران در تنگه هرمز، حساسیت نیروهای مرزی ایران در این منطقه را برانگیختند که با هوشیاری نیروی دریایی سپاه و واکنش و هشدار بموقع، مجبور به دوری از این منطقه شدند.
تایم در این گزارش تصریح کرد که تنها نکته مثبت در تحولات اخیر در پاکستان این بود که مسئله ایران کمرنگ شد. اما این امر به همین صورت باقی نخواهد ماند. همانگونه که اینگونه شد و حادثه روز یکشنبه پیش آمد.
این هفته‌نامه ادامه داد: «حادثه روز یکشنبه ناگهانی نبوده است. این روزها در تهران همه روزی را یاد می‌آورند که در سال 1763 نخستین ناو انگلیسی وارد خلیج فارس شد تا سلطه غرب بر یکی از مهمترین آبراه‌های دنیا را آغاز کند اما اکنون ایرانی‌ها در این اندیشه هستند که آمریکا روزی از عراق خسته خواهد شد و نخستین مهره دومینو برای تاثیرات متقابل برای آغاز امپراتوری جدید ایران انداخته خواهد شد.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد