مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

افشای فعالیت های هسته ای اسراییل توسط امریکا

گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی «اوترا»، در حالیکه جورج بوش، رئیس جمهوری آمریکا در حال انجام سفری دوره‌ای به خاورمیانه است، سرویسهای اطلاعاتی- جاسوسی آمریکایی تصمیم گرفتند اسنادی را منتشر کنند که برای سالها، مهر«کاملا محرمانه» روی آنها خورده بود. صحبت بر سر پرونده هسته ای اسرائیل است که شامل اطلاعاتی در خصوص تولید کلاهکهای اتمی در اسرائیل می شود.
بر اساس این گزارشی از سوی دفتر مرکزی اطلاعات سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا و بطور مشترک با دفتر اطلاعات و تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در سال 1974 بود که آمریکاییان از وجود سلاح هسته ای در اسرائیل اطلاع داشته اند. از آن زمان این رژیم به تولید و حتی انبار کردن مقادیر قابل توجهی از این سلاح مبادرت داشت.

علاوه براین مامورین اطلاعاتی آمریکا بر سرمایه گذاری عظیم تل آویو روی طرح ساخت انواع موشکهای زمین به زمین که امکان نصب کلاهکهای هسته ای روی آنها وجود دارد، نیز توجه داشته‌اند.البته در عین حال به نظر می‌رسد که آمریکاییان نگرانی در رابطه با گسترش سلاحهای هسته ای از جانب اسرائیل نداشته اند. آنطور که در این سند ذکر شده است، به عقیده مامورین اطلاعاتی، اسرائیل با توجه به اهداف سیاسی و مسائل امنیتی خود، بعید است که به خاطر منافع اقتصادی، اقدام به گسترش این نوع سلاح و فن آوریهای مربوط به آن بنماید.

جالب توجه اینکه تاکنون در خصوص وجود سلاحهای هسته‌ای در اسرائیل تنها شایعاتی شنیده می شد و هرگز اطلاعات رسمی در تایید این مسئله وجود نداشت. ولی اکنون زمانی که گزارش سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا که برای 32 سال محرمانه حفظ شده بود، افشاء می شود، دیگر تردیدی در این خصوص باقی نمی ماند، ضمن اینکه این گزارش دقیقا مصادف با جدول زمانی سفر جورج بوش به خاورمیانه و بخصوص اسرائیل منتشر شده است. رسانه‌های گروهی جهان در بررسیهای خود پیرامون این موضوع، از آن بعنوان تاییدی بر مسئله استفاده از استانداردهای دوگانه واشنگتن در قبال برنامه هسته‌ای اسرائیل و ایران استفاده کرده‌اند.









نظرات 1 + ارسال نظر
ف یکشنبه 23 دی 1386 ساعت 08:32 ق.ظ

یهودی های اعتقاد دارن توی کتابشون خداوند ارض موعودی که بهشون وعده داده از نیل تا فرات است نیل که خیلی وقته یکی از استاناشونه تا بعد از فرات رو هم گرفتن پس دیگه کاری با کشورهای دیگه ندارن البته یک استان یاقی هم دارن به نام سوریه که هر چند وقت یک بار بمبارونش می کنن

جالب است.می ترسیم در ورژن جدید کتاب مقدسشان چین را همسایه جدید خود بدانند.آنوقت دیگه چکار باید کرد ولیکن براساس آمار جهانی درصد خروج افراد از اسرائیل بیشتر از درصد ورود به آنجا می باشد و مردم اسرائیل نیز در همان منطقه کوچک خود نیز احساس آرامش نمی کنند و این یکی از حسن های اشغالگریست که خود اشغالگر نیز هیچ وقت احساس آرامش نخواهد کرد.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد