مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جنجال بر سر بازسازی محل بمباران جنگنده‌های اسرائیل!

در حالی که تجاوز دو جنگنده اسرائیلی به خاک سوریه و بمباران بخشی از این کشور، با سکوت رسانه‌های غربی همراه شده، بازسازی آن ساختمان با واکنش روزنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی روبه‌رو شد و «اورشلیم‌پست» نوشت: سوریه بازسازی یک سایت خود را که در سپتامبر 2007 با جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اسرائیل بمباران شده بود، از سر گرفته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، «نیویورک‌تایمز» ادعا کرد: حمله جنگنده‌های اسرائیلی بر پایه اطلاعات سازمان‌های آمریکایی و اسرائیلی بوده است که تحرکات این نقطه را در راستای ساخت یک راکتور اتمی می‌دانستند و سوری‌ها این امر را تکذیب کرده بودند.

این ساخت و سازها که در 60 مایلی شمال مرز عراق هست، پس از حمله اسرائیلی‌ها، کاملا از بین رفته بود. عکسی که روز جمعه توسط شرکت خصوصی DigitalGlobe منتشر شده است، نیز نشان‌دهنده ساختن ساختمانی جدید، درست مشابه ساختمان سابق است؛ تنها با این تفاوت که سقف آن مسطح نبوده و گنبدی شکل است؛ این عکس روز چهارشنبه با ماهواره گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، «دیوید آلبرایت»، رئیس انستیتو علوم امنیت بین‌الملل ـ یک سازمان خصوصی در واشنگتن ـ که اطلاعات این سایت سوری را تحلیل کرده، معتقد است: با توجه به جنجال‌های بین‌المللی پس از بمباران این سایت، به نظر می‌رسد این مکان، محل ساخت یک رآکتور نبوده است.

عده‌ای دیگر، این استدلال را این گونه مطرح می‌کنند که این سایت در زمان حمله هوایی، هیچ‌گونه پدافندی نداشته، در صورتی که یک سایت حساس نظامی، همیشه از تجهیزات دفاعی برخوردار است.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: به تازگی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، از ساخت‌وسازهای جدیدی باخبر شده بود. وی گفت: «روشن است که آنها توجه ویژه‌ای به این سایت دارند.»

با توجه به تعهدات بین‌المللی پذیرفته شده از سوی سوریه، این کشور موظف است ساخت هرگونه رآکتور اتمی را به بازرسان بین‌المللی گزارش دهد.

در همین حال، مقامات ارشد سوری نیز ساخت هرگونه رآکتور اتمی را تکذیب کرده و تأکید دارند، محلی که توسط نیروی هوایی اسرائیل بمباران شد، پایگاه نظامی متروکه بوده است.

در همین هفته، محمد البرادعی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با روزنامه عرب زبان الحیات لندن، اظهار کرده بود که آژانس قصد بازرسی از این سایت را دارد.

بنا بر این گزارش، وی گفت: «ما هیچ گزارشی از اجرای برنامه‌های اتمی در سوریه نداشته‌ایم و از سوریه درخواست کرده‌ایم تا به آژانس اجازه دهد از این مکان بازدید کنند تا غیراتمی بودن آن را تأیید کند.»

وی اضافه کرد: «برادران سوری ما به ما اجازه ندادند این مکان را بازرسی کنیم.»، اما اضافه کرد: آژانس تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای تضمین غیر اتمی بودن این مکان در اختیار دارد.
نظرات 1 + ارسال نظر
ف یکشنبه 23 دی 1386 ساعت 08:25 ق.ظ

از لحاظ فرهنگی و شخصیتی مشخصه کی دروغ می گه کی راست می گه خدارو شکر توی فرهنگ مسیحیت و یهودیت دروغ مصلحتی ندارند

مسلم در آیین مسیحیت و یهودیت دروغ مصلحتی نداریم وگرنه افرادی چون بوش چگونه دلایلی برای حمله به عراق داشتند نظیر اینکه عراق بمب هسته ای دارد و موشک های میکروبی دارد و از القاعده حمایت می کند و... که در آخر مشخص شد چرت و پرتی بیش نبوده است و یا سران اسرائیل که زمانی که سر سفره صلح می نشینند دم از آشتی و صلح با اعراب و عدم ساخت دیوار حایل و شهرک می زنند ولیکن زمانی که از پای سفره بلند می شوند....
یک پیشنهاد دوستانه : حوزه مطالعاتتان را افزایش دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد