مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دهن کجی اعراب به بوش

مهم ترین روزنامه وابسته به دولت عربستان سعودی، در آستانه سفر جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا به این کشور نوشت که عربستان به آمریکا اجازه نمی دهد تا از خاک این کشور برای حمله به ایران استفاده کند.

روزنامه «الریاض» که بازتاب دهنده نظرات دولت عربستان است، در سرمقاله شماره روز شنبه خود نوشته است: «ما هرگونه مورد استفاده قرار گرفتن در جنگ و تنش با ایران را رد می کنیم. این مسئله [برنامه هسته ای ایران] می تواند از طریق دیپلماتیک و گفت و گو حل شود.»

جرج بوش از روز جمعه سفر خود را به چهار کشور حاشیه خلیج فارس شامل کویت، بحرین، امارت و عربستان سعودی آغاز کرده است.

هدف از سفر بوش به خاور میانه که از اسرائیل آغاز شد، کمک به صلح بین اسرائیل و فلسطین و مذاکره با متحدان عربش در مقابله با چیزی که آمریکا «رفتار» ایران می نامد، ذکر شده است.

رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در اسرائیل، ایران را خطری برای صلح جهانی نامید و گفت که نباید اجازه داد این کشور دانش ساخت سلاح هسته ای خود را گسترش دهد.در سرمقاله روزنامه الریاض به آقای بوش توصیه شده است که خود را با خطری که منابع اطلاعاتی آمریکا تاکید کردند در کوتاه مدت وجود ندارد، درگیر نکند.

روزنامه الریاض در واقع به گزارش اخیرا منتشر شده سازمان های اطلاعاتی آمریکا اشاره دارد که در آن آمده است که ایران در سال ۲۰۰۳ برنامه ساخت سلاح هسته ای خود را متوقف کرده است.

در سرمقاله این روزنامه عربی آمده است: «خطر فرض گرفته شده از سوی ایران، خطر واقعی اسرائیل را که در میان ده کشور صاحب سلاح هسته ای قرار دارد، کوچک نمی کند.»

پیش از این کشور کوچک بحرین در حاشیه خلیج فارس، رسما اعلام کرده است که برای حمله احتمالی نیروهای آمریکایی به ایران، آمریکایی ها نمی توانند از خاک این کشور استفاده کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد