مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

250 میلیون دلاری هزینه برای ساخت ماهواره

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم داشتن فناوری پرتاب ماهواره در کشور گفت: نمایندگان به زودی طرحی را مبنی بر برداشت 250 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برای این منظور به جریان خواهند انداخت.

با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رئیس سازمان صدا و سیما و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این جلسه پس از ارائه گزارشاتی از سوی مسئولان صدا و سیما و وزارت ارتباطات بر لزوم خرید و یا ساخت و پرتاب ماهواره اختصاصی رادیو و تلویزیونی و مخابراتی تاکید شد.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد این فناوری در کشور تصریح کرد: با توجه به تعدد شبکه‌های رادیو تلویزیونی و همچنین حساسیت فعالیت های مخابراتی، داشتن ماهواره اختصاصی برای کشور یک امر بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این اقدام در مرحله اول احتیاج به حداقل 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند در اسرع وقت طرحی را که از قبل در این خصوص تهیه شده بود به جریان انداخته و بحث برداشت 250میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برای خرید و یا ساخت ماهواره را با جدیت دنبال کند.

به گفته تمدن امکان دارد این طرح در سال جاری مطرح شده و یا اینکه به عنوان یکی از مفاد بودجه سال 87 لحاظ شود.

وی تاکید کرد: آنچه در شرایط فعلی برای نمایندگان مهم است اجرایی شدن بحث خرید یا ساخت ماهواره و به نتیجه رسیدن مذاکرات ماهواره‌های زهره و مصباح حداکثر تا سال اینده هست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارزی بودن اعتبارات لازم برای این کار، تورم‌زا بودن آن را رد کرد و گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که کشورهای منطقه در زمینه داشتن ماهواره اختصاصی از کشور ما پیشی گرفته و ما را از داشتن فضایی مناسب برای انجام این کار محروم کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
ف دوشنبه 24 دی 1386 ساعت 07:44 ق.ظ

منظورشون همون خرید ماهوارست درسته خرید تکنولوژی هم که نیست چون هزینش خیلی بالایی داره البته اونا می سازن و کارنشناسای ما هم نگاه می کنن و افرین و مرحبا می گن می دن پیچاشه ببندند تا سهم ساختم داشته باشند

ما کار های تحقیقاتی زیادی بروی ماهواره ها و در بخش های مختلف انجام می دهیم ولیکن باید بپذیریم در این بخش بسیار ضعیفیم و از دانش فنی کافی برخوردار نیستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد