مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

شرکت‌های هواپیمایی از طریق لیزینگ هواپیما خرید کنند

 

وزیر راه و ترابری درباره استقبال شرکت‌های هواپیمایی از خرید هواپیما به صورت لیزینگ توضیح داد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان به خرید هواپیما از طریق لیزینگ اقدام کرده که این کار بسیار مطلوب است.
مهندس محمد رحمتی ، اظهار کرد: خرید هواپیما به این طریق به وسیله سرمایه‌گذاری شرکت‌های لیزینگ با بهره مورد انتظار مطلوب است. اگر کسی بتواند هواپیما را لیزینگ کند ، 5 تا 6 درصد بیش از نرخ سودی که بانک‌ها برای پول می‌دهند ، انتظار برگشت پول خواهد داشت.


به گفته وزیر راه و ترابری خرید از طریق لیزینگ بیمه را نیز شامل می‌شود و در این اقدام خطر و ریسک وجود ندارد ، یعنی اصل سرمایه از بین نمی‌رود.


رحمتی خرید هواپیما از طریق لیزینگ را از لحاظ درآمدزایی مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد در این حالت سود حاصل می‌شود که به دلیل نوع سرمایه‌گذاری است که انجام می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که این طریق خرید هواپیما آیا شرکت‌های هواپیمایی را از تحریم دور می‌کند؟ اظهار کرد: در حال حاضر بخش هواپیمایی کشور برای هواپیمای بیشتر دارای ظرفیت لازم است و می‌توانند از این اقدام انتظار سود اقتصادی نیز داشته باشند، بدین ترتیب سرمایه‌گذاری روی هواپیمای بیشتر به معنی دارا بودن مسافر و کسب درآمد بیشتر است.


رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا خرید لیزینگ برای هواپیما‌های با صندلی بالا نیز جوابگو است؟ تصریح کرد: مشکلی وجود ندارد ، چراکه در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیما و نیاز به نوع آن‌ها راهنمایی‌هایی را ارائه می‌کند، ایرباس‌های بزرگ، بدنه متوسط و باز ، بویینگ بدنه متوسط و بدنه باریک از جمله این دسته از هواپیما هستند.


وی به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد که از شیوه لیزینگ برای خرید هواپیما بهره گیرند، در این حالت نیاز مردم رفع و اصل و سود پول آن‌ها نیز حفظ خواهد شد.


وزیر راه و ترابری با بیان اینکه با انتشار بودجه، برنامه‌های توسعه‌ای این وزارتخانه برای رفع نیاز‌های موجود مشخص خواهد شد، تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که در حال حاضر به اتمام رسیده است ، اتصال شیراز به خلیج فارس به صورت مستقیم از طریق فیروزآباد ـ‌ جم ـ عسلویه است که در طول 3.5 ساعت این مسافت از شیراز تا دریا طی خواهد شد.


وی به راه کازرون به دشت اژن اشاره کرد و گفت: این پروژه 30 سال مورد انتظار مردم بود که به اتمام رسیده است، در عین حال پروژه دیگری که به اتمام رسیده است، دو خطه اصفهان به شیراز است که آخرین قطعات آن که حدود 80 کیلومتر است نیز به اتمام رسیده است و افتتاح خواهد شد.


 رحمتی تاکید کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کشیدن جور جاده و راه‌آهن توسط هواپیما امکان‌پذیر نیست.


وی درباره عدم فروش بلیت هواپیما از سوی آژانس‌های هواپیمایی در روز‌هایی که شرایط جوی نامساعد بوده است ، توضیح داد: چنین نبوده است، ایرلاین‌ها به دلیل اینکه دارای هواپیما هستند باید بلیت خود را به فروش برسانند.


 وزیر راه و ترابری ادامه داد: ممکن است در این مدت چند پرواز طی روزهای گذشته لغو شده باشد، اما در حال حاضر فرودگاه‌ها به حالت عادی درآمده‌اند و کار خود را انجام می‌دهند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا مسافران در صورت ادامه شرایط نامساعد می‌توانند مسافرت‌های خود را از طریق راه هوایی انجام دهند؟ توضیح داد: این امر طبیعی است، اما اینکه هواپیما بتواند جور جاده‌ها و راه‌آهن را بکشد، طبیعی است که امکان‌پذیر نیست.


به گفته رحمتی در هفته گذشته فقط 24 ساعت مردم در فرودگاه‌ها اقامت گزیده و پس از آن فرودگاه را ترک کرده بودند.


نظرات 1 + ارسال نظر
ف دوشنبه 24 دی 1386 ساعت 07:40 ق.ظ

بابا جان دارن می گن نره این اقا میگه بدوشش . مثل اینکه اقایان توی کما بسر می برن کسی به ما هواپیما نمی فروشه اقایون می گن لیزینگی بخرید اره منم میگم لنگش کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد