مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آذربایجان به دنبال پرتاب ماهواره

 

مقامات وزارت مخابرات و ارتباطات آذربایجان اعلام کردند که با ارسال درخواست این وزارتخانه به منظور پرتاب ماهواره به فضا به انجمن مخابرات بین‌اللملی (ITU)، این سازمان به زودی برای صدور مجوز تصمیم‌گیری خواهد نمود.


مقامات ITU اعلام کردند که در نیمه‌ی اول سال 2008 نتیجه‌ی بررسی‌های خود را اعلام خواهند داشت. آذربایجانی‌ها به دنبال آنند تا ماهواره‌ی خود را که قرار است در مداری بر روی اروپا و برای مقاصد مخابراتی قرار بگیرد، هر چه زودتر از خاک کشور خود در مدار قرار دهند. با صورت پذیرفتن این امر این کشور به عنوان ترانزیت‌کننده‌ی اطلاعاتی کشورهای اروپایی و آسیایی مطرح می‌شود.


منبع: www.today.az

نظرات 4 + ارسال نظر
مزداویچ سه‌شنبه 25 دی 1386 ساعت 09:25 ب.ظ

توپ سماوات فکر کنم همون توپ اسکای گارد باشه...این طور نیست ؟

دقیقا همین طور است و در ارتفاع پائین دارای نواخت تیر بسیار بالایی است بطوریکه اگر در شب شاهد شلیک آن باشید گلوله ها را بصورت اشعه های نورانی متصل به هم (یک خط نورانی مانند نورپردازی ای با لیزر)مشاهده خواهید کرد.امیدواریم این توپ ها جایگزین توپ های ضد هوایی فرسوده شده و قدرت دفاع هوایی کوتاه برد ما را افزایش دهد .باید از مسئولین و کارشناسانی که زحمت های فراوانی را می کشند تشکر کرد(همچنین از چینی ها)

مزداویچ چهارشنبه 26 دی 1386 ساعت 12:05 ق.ظ

خیلی باحالی رفیق....
موفق باشی...

همچنین شما دوست گل ما.موفق و پیروز

مزداویچ چهارشنبه 26 دی 1386 ساعت 12:23 ق.ظ

توپی که بر روی اف ۱۴ نسب شده چند میلیمتری است ؟ آیا نوع توپ گاتلینگ است ؟
در کجای بدنه نسب شده ؟
توپ سوخوی ۳۰ در کجای بدنه جنگنده نسب شده ؟در ضمن قرار داد خرید این جنگنده بین ایران و روسیه بسته شده ؟
اگه لطف کنی سولاتم را پاسخ دهی خوشحال میشم .....

توپ نصب شده بروی اف ۱۴ بیست میلی متری است و کارآمد.در مورد سوخو ۳۰ نیز قرار داد بسته شده ولیکن مذاکرات فشرده ای میان سران دوکشور در حال جریان است تا این قرار داد یک نوع قرار داد برد-برد باشد(نظر شخصی).

مزداویچ چهارشنبه 26 دی 1386 ساعت 12:28 ق.ظ

بهتر نیست ایران روی سوخو۳۷ (سوپر فلانکر )سرمایه گذاری کنه تا هم جنگنده بسیار جدیدی داشته باشه و هم ارزونتر آنرا خریداری کنه...(مثل کاری که شاه در مورد پروژه اف ۱۴ کرد و این پروژه با سرمایه گذاری ایران تکمیل شد )

این پیبشنهاد بسیار عاقلانه است و بار ها نیز در گفتگو های نظامی مقامات بالا مورد بررسی قرار گرفته .هند و چین نیز چنین روشی را دنبال کردد حتی چین در بحث فضا نیز سرمایه گذاری بسیار زیادی بروی شرکای روسی خود انجام داد بطوریکه اولین کپسول حمل نفر که چینی ها با آن به فضا رفتند را روسیه مخصوص آنها ساخته بود ولیکن در مورد ما بیشتر یک نوع بی اعتمادی به شرکای خار جی وجود دارد که (به نظر مابی دلیل نیز نیست)وگرنه مباحث فنی آن به سرعت قابل حل است.متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد