مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بلاروس خبر فروش موشکهای پیشرفته دفاعی به ایران را تکذیب کرد

سخنگوی شورای امنیت بلاروس خبر فروش موشکهای پیشرفته دفاعی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد

سخنگوی شورای امنیت بلاروس خبر فروش موشکهای پیشرفته دفاعی اس ۳۰۰ به جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد. مصطفی محمد نجار وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود: «روسیه سیستم دفاع موشکی بسیار پیشرفته اس ۳۰۰ را در اختیار ایران قرار خواهد داد.»

سخنگوی شورای امنیت بلاروس این خبر را مضحک خواند و به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفته است، «ما از انتشار این اخبار و شایعات کذب متعجب شدیم، این خبر هیچ پایه و اساسی ندارد.» آقای نجار گفته بود سیستم دفاع موشکی، مطابق قراردادی که قبلا میان دو کشور امضا شده، به ایران تحویل داده می شود. سازمان همکاری های نظامی فدرال روسیه نیز قبلا با انتشار بیانیه ای خبر فروش موشکهای اس ـ ۳۰۰ را به جمهوری اسلامی ایران تکذیب کرده بود.

روسیه ضمن تکذیب خبر فروش موشک های ضدهوایی اس ۳۰۰ به ایران اعلام کرد که این موضوع نه در دستور کار بوده و نه در باره آن مذاکره ای صورت گرفته است.

آمریکا از جامعه بین المللی خواسته است به منظور فشار بر ایران برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت فروش سلاح به تهران را متوقف کند.

سامانه موشکی اس ۳۰۰ می تواند هواپیماها، موشک های کروز و موشک های بالستیک را در فاصله ۹۰ مایلی و در ارتفاع ۹۰ هزار پایی مورد اصابت قرار دهد.

نظر وبلاگ:از این خبر ساده نگذرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد