مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دیپلماسی نظامی

 «نیوزویک»، معتبرترین هفته‌نامه ایالات متحده، با انتشار تصویری از صفحه نخست این نامه، بخشی از آن را این‌گونه منتشر کرد: آمریکا در 21 نوامبر 2007، نامه‌ای را به دولت ایران از طریق سفارت سوئیس داده است تا احتمال رفتار اشتباه و سوءتفاهم بین نیروهای دریایی دو کشور در خلیج فارس را کاهش دهد. ما جوابی را به آن پیغام دریافت نکرده‌ایم. ما معتقدیم که توجه به این نامه برای خودداری و جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز آتی به نفع این کشور است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، حاکمیت بلامنازع ایران بر تنگه هرمز بنا بر قوانین پذیرفته شده گذرگاه‌های بین‌المللی این حق را برای نیروهای دلیر و قهرمان ایرانی محفوظ می‌دارد که بر عبور و مرور کلیه کشتی‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی در این آبراه نظارت فعال داشته و آمریکا نیز از این قاعده مستثنا نیست. حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه خلیج فارس که با دعوت دولت‌های دست‌نشانده عربی در منطقه خلیج فارس ممکن شده است، هیچ‌گونه مهمل قانونی برای آنان ایجاد نمی‌کند که از معرفی خود به نیروی دریایی ایران سر باز زنند و فرماندهان ایرانی نه تنها حق بازرسی از آنها را دارند، بلکه باید به کلیه قوانین بین‌المللی تمکین نمایند و در غیر این صورت عواقب سرپیچی از این مقررات بر عهده آنان است و در این مسیر فرقی بین آمریکا و دیگر کشورها وجود ندارد.

نظر وبلاگ:قابل توجه دوستانی که این کار نیروی دریایی سپاه را تقبیح می کردند.با این حرکت  سپاه و نشان دادن عزم ایران و ایرانی بر حفظ کیان ملت آمریکائی ها درس خوبی گرفتند و متوجه شدند اینجا ایران است و این خلیج همیشه پارس پس از در مصالحه و گفتگو درآمدند  بجای چنگ و دندان نشان دادن ابتدائی نسبت به این قضیه اما نکته جالبتر  واکنش بعضی از دوستان داخل کشوری بود که به این کار سپاه خرده گرفتند و کاسه داغتر از آش شدند و گویا فراموش کرده بودند مثل زیبای ایرانی را که می گویید زمستان می رود و رو سیاهی به زغال خواهد ماند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد