مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر هایی از همایش هوافضا(حاشیه)

رییس پژوهشگاه هوافضا : تشکیل سامانه مدیریت ایمنی هوانوردی ضروری است

رییس پژوهشگاه هوافضای کشور گفت : تشکیل سامانه مدیریت ایمنی هوانوردی به منظور کنترل مخاطرات در صنعت هوانوردی ضروری است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محسن بهرامی امروز در چهارمین همایش ایمنی هوانوردی افزود : با تدوین نظامنامه های سامانه مدیریت ایمنی هوانوردی در همه ابعاد این صنعت می توان سلامت و امنیت پروازها را تقویت و از بروز حوادث و سوانح هوایی جلوگیری کرد.
وی گفت : رعایت استانداردها و قواعدی که حوادث و سوانح هوایی را کاهش
می دهد از اصول مهم شناسایی و مدیریت مخاطرات هوایی است.
رییس پژوهشگاه هوافضای کشور با تاکید بر رعایت استانداردها در تربیت متخصصان هوایی گفت: رسیدن به سطح قابل قبول ایمنی در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی نیازمند رعایت استانداردهاست.



_________________________________________________________________________________________

خانلری : 17 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور اضافه شد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از اضافه شدن 17 فروند هواپیمای جدید از خانواده هواپیماهای بوئینگ ، ایرباس و " ام- دی " با عمر زیر ده سال به ناوگان هوایی کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی واحد مرکزی خبر، خلبان حسین خانلری امروز در حاشیه چهارمین همایش ایمنی هوانوردی در جمع خبرنگاران گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 10 فروند هواپیمای ملکی و 7 فروند هواپیمای استیجاری به ناوگان
هوایی کشور اضافه شده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین افزود : تا پایان سال قرار بود تعداد صندلی های ناوگان هوایی کشور 25 درصد افزایش یابد که با 17 فروند هواپیمای جدید تحقق یافته است.
وزیر راه:
*باید تاخیر پروازها کاهش یابد
*صنعت هواپیمایی کشور توسعه پیدا کند
*منتظر نباشیم اتفاقی بیفتد و بعد از آن درس بگیریم


وزیر راه و ترابری گفت: ایمنی، ‌توسعه ناوگان، رفع نیاز مردم، خدمات رسانی و ‌کاهش تاخیرات از مهم‌ترین مسائل در بخش حمل و نقل هوایی است.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد رحمتی صبح امروز شنبه در چهارمین همایش ایمنی هوانوردی با اشاره به اینکه ایمنی مهمترین رکن در مجموعه حمل و نقل در بخش‌های مختلف به شمار می‌آید، اظهار کرد: تلاش ما حفظ ایمنی در تمامی بخش‌ها بوده به طور مثال در بخش جاده‌ای جلسات هفتگی مشخصی را برگزار می‌کنیم و توانسته‌ایم در این زمینه گام‌های خوبی برداریم.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد حمل و نقل توسط جاده انجام می‌شود، گفت: بیشترین تلاش ما این بوده که آمار تلفات تصادفات این بخش را کاهش دهیم و خوشبختانه برای اولین بار در سال گذشته تلفات جاده‌ای افزایشی نداشته است و حتی امسال نیز حدود 18 درصد تاکنون کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. این در حالی است که افزایش حمل و نقل داشتیم و سالی یک میلیون خودرو وارد حمل و نقل در این بخش شده‌اند و 5/1 میلیون نفر نیز گواهینامه گرفته‌اند.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: اگر بخواهیم ایمنی بالا رود باید فرهنگ کلی آن در هر زمینه‌ای ایجاد شود، از طرف دیگر نباید عنوان کنیم وقتی در زنجیره‌ی حمل و نقل مشکلی وجود دارد ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم و با این مساله خودمان را توجیه کنیم؛ اگر این طور بود چرا باید مسوولیت امور را برعهده می‌گرفتیم.

رحمتی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه و ترقی باید از بخش هوایی کشور شروع کنیم، تاکید کرد: اگر در این زمینه به خوبی عمل کنیم و آموزش‌ها و تکنولوژی‌ لازم را به کار بگیریم و ایمنی را مورد توجه قرار دهیم بنابراین می‌توانیم به رشد و توسعه دست پیدا کنیم و سایر بخش‌ها نیز تبعیت خواهند کرد و حتی سبب توسعه آن بخش‌ها نیز خواهیم شد.

وی گفت: اگر در بخش هوایی ایمنی به خوبی رعایت نشود به‌زودی خود را نشان خواهد داد و باید پاسخگو باشیم اما اگر در صنعت ساختمان مشکلی نیز وجود داشته باشد تنها با وقوع زلزله ظاهر خواهد شد، بنابراین باید در بخش حمل و نقل طوری عمل کنیم که همواره ایمنی مورد توجه قرار گیرد و در نهایت این اطمینان را داشته باشیم که محصولی که ارائه می‌دهیم محصول ایمنی است.

وزیر راه افزود: ‌نباید منتظر باشیم حادثه‌ای اتفاق بیفتاد و آن وقت از آن عبرت بگیریم بنابراین انتظار از بخش هوایی بسیار است و باید در این زمینه پیش‌رو باشند و نباید عنوان کنیم چون زیرساخت‌ها وجود ندارد و ما در تحریم به سر می‌بریم نمی‌توانیم توسعه ایجاد کنیم.

وی گفت: صنعت هواپیمایی کشور باید توسعه پیدا کند و هر روز بزرگتر شود چراکه مردم انتظار دارند. در حال حاضر نیز سالی 10 تا 15 درصد افزایش ظرفیت پرواز داریم که باید توسعه پیدا کند. در کنار این عوامل باید ایمنی پروازها افزایش پیدا کند و به تمامی مسائل آموزشی، سازماندهی نیز توجه شود که در نتیجه ایمنی را به همراه خواهد داشت.

وزیر راه در پایان تاکید کرد: تاخیر پروازها نیز باید کاهش پیدا کند از این رو وزارت راه تمامی تلاش‌های خود را در جهت تامین منابع مالی و درآمدزایی شرکت‌ها خواهد کرد تا بتواند بر توسعه ناوگان هوایی بیافزاید.


نظرات 1 + ارسال نظر
ف شنبه 13 بهمن 1386 ساعت 09:56 ق.ظ

منظور اقا هواپیمای با عمر بالای ۲۰ سال است . هواپیمایی که هر ۶ ماه یکبار باید اورهال شود شما رو به اون کسی که می پرستید قسم میدم بگید ما شرکت هواپیمایی داخلی نمی خوایم ما ایمنی می خوایم ما می خوایم زود به مقصد برسیم نه اینکه هیچ و قت نرسیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد