مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خواندن آیه الکرسی برای ایمنی صنعت هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشور که در مراسم افتتاحیه همایش «ایمنی هوانوردی» سخنرانی می‌‌کرد، استاندارد گریزی و فرار از ایمنی را عامل بروز حوادث و سوانح‌‌هوایی و پایین بودن ایمنی پروازها خواند.

به گزارش «فردا» در گزارشی که روزنامه دنیای اقتصاد از این جلسه داده؛ آمده است: «آیه‌ الکرسی» دعای هر روز و شب رییس سازمان هواپیمایی کشور است تا سانحه یا حادثه‌ای در حوزه هوایی اتفاق نیفتد. حسین خانلری دلیل «آیه‌ ‌‌الکرسی» خواندنش را در چهارمین همایش «ایمنی هوانوردی» جلوگیری از حوادث و سوانح هوایی مطرح کرد.

خانلری عوامل موثر بر این استاندارد‌گریزی‌ها «ضعف مقررات دستورالعمل‌های موجود»، «ضعف در کنترل واحدهای نظارتی»، «رعایت نکردن آینده‌ نگری در شرکت‌های هواپیمایی»، «نبود نظارت عالی»، «ملاحظات سیاسی»، «بخشی‌نگری مجموعه‌های دولت» و «رقابت ناسالم شرکت‌های هواپیمایی» است. خانلری گفت: در نتیجه با این شرایط نباید مقصر هر حادثه و سانحه هوایی را ریاست سازمان خواند و گریبان او را در پس هر ماجرا گرفت.»

در همایش دیروز عمده تاکید رییس سازمان هواپیمایی کشوری در سخنرانی‌اش مقصر نخواندن او به عنوان متولی صنعت در جریان حوادث و سوانح هوایی بود. خانلری گفت: در چند ماه اخیر هر حادثه یا سانحه هوایی اتفاق می‌افتد همه نگاه‌ها روی ریاست سازمان است، در حالی که شرایط فعلی ناشی از فرار از ایمنی و استانداردگریزی است، اگرچه همه ما مدعی هستیم خواهان ایمنی هستیم ولی به دلیل «شرایط سیاسی و ملاحظات سیاسی»، همچون «رقابت ناسالم شرکت‌های هواپیمایی و نداشتن آینده‌نگری آنها»، «ضعف کنترل واحدهای نظارتی»، «ضعف مقررات و قوانین»، «نبود نظارت عالی»، «شرایط عملیاتی»، «ضعف در آموزش» و «بخشی‌نگری» فعالان صنعت از ایمنی فرار می‌کنند.

او در ادامه راهکار حل مشکل فعلی را تولید ایمنی خواند و گفت: بدون تولید ایمنی نمی‌توان با فرهنگ سازی مشکلات را حل کرد. به گفته خانلری، کمیته ایمنی هوانوردی باید به طور جدی‌تر آیین‌نامه‌ها را تدوین کند و در مقابل ایرلاین‌ها برای پیشرفت صنعت هوایی کشور هزینه کنند.

به اعتقاد او، اگر سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه حمل‌و‌نقل هوایی صورت گیرد حوادث هوایی به این شدت نخواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ف شنبه 13 بهمن 1386 ساعت 09:53 ق.ظ

گفتم که با سلام سلوات پرواز می کنیم و با نضر و نیاز به زمین می شینیم . این نتیجه استفاده نکردن از عقلی است که خدا به ما داده به جای استفاده از عقل و هوش و کار کردن بشینیم سر جامون و دعا و ورد بخوانیم . نگید دین که دین ما بیشترین تاکید را بر عقل گرایی کرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد