مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پای هما نیز به تحریم های جدید باز شد

پیشنویس قطعنامه مربوط به ایران که تشدید تحریمات در رابطه با این کشور را در نظر دارد، روز جمعه در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شد.

یک منبع آگاه در شورای امنیت به «نووستی» گفت: "سند تشدید تدریجی فشار بر تهران را در نظر دارد که به دو قطعنامه پیشین عمل نمی کند".

سند جدید که متن آن در اختیار «نووستی» قرار گرفت، از سوی کشورهای اروپایی (انگلیس، فرانسه، آلمان) مطرح شده و گسترش فهرست تحریمات در رابطه با دو بانک ایرانی (بانک ملی و صادرات) و دو کمپانی حمل و نقل را در در نظر دارد، همچنین سایر کشورها را فرا می خواند که در انعقاد قرارداد با ایران و نیز اعطای وام به این کشور احتیاط داشته باشند.

کشورهای اروپایی خواستار ممنوعیت ورود و یا ترانزیت افرادی هستند که پیشتر در ضمیمه قطعنامه ها نام آنها درج شده بود و یا ممکن است در این فهرست قرار گیرند. پیشتر این محدودیت تنها بصورت توصیه بوده و لازم الاجرا نبودند. این سند همچنین حاوی فرا خوان کشورهای جهان به نظارت مالی بر فعالیت های مالی موسسات و شرکت های ایرانی در خاک آنها و نیز بانک هاست تا امکان تامین مالی پروژه های هسته ای-نظامی برای ایران وجود نداشته باشد. در این سند بطور مشخص از بانک های ملی و صادرات نام برده شده است.

در عین حال کشورهای اروپایی خواستار بازرسی بارهایی هستند که توسط کمپانی های Iran Air Cargo و Islamic Republica of Iran Shipping Line به ایران رفته و یا از این کشور می آیند.

علاوه بر موارد فوق، در پیشنویس این قطعنامه از سوی گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) از همکاری های تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت شده و ابراز آمادگی می شود که تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به حل همه جانبه مشکل هسته ای ایران بیشتر شوند.

اولین رایزنی در رابطه با قطعنامه آتی، به احتمال زیاد روز دوشنبه 8 بهمن ماه خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد