مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اسلحه های جدید در خط تولید وزارت دفاع

با حضور وزیر دفاع بهره‌برداری از سه نوع سلاح جدید آغاز شد. 
به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، در آستانه دهه مبارک فجر بهره‌برداری از سلاح پدافندی هشت لول، تفنگ صیاد پلیسی و سلاح زاویه زن با حضور سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع جنگ‌افزاری وزارت دفاع آغاز شد.
در آیین بهره‌برداری از این تسلیحات جدید محمد نجار طی سخنانی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی در وزارت دفاعت اظهار داشت: امروز در ساخت انواع تسلیحات مورد نیاز دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم.
وزیر دفاع با مقایسه وضعیت صنایع دفاعی کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در رژیم گذشته تقریباً در همه زمینه‌های صنعت دفاعی به خارج وابسته بودیم و در بعضی از تسلیحات مهم دفاعی صرفاً با حضور مستشاران خارجی اجازه و امکان بهره‌برداری بود.
وی افزود: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز پس از گذشت 29 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی صنایع دفاعی به صنعتی کاملاً بومی، بالنده و مجرب تبدیل شده است که قادر است همه‌ی نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در حوزه هوایی، دریایی و زمینی طراحی و تولید و برای بهره‌برداری در اختیار آنان قرار دهد.
سردار نجار از جنگ تحمیلی و تحریم بعنوان دو عامل مهم در رشد شتابان صنایع دفاعی یاد کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی تصور می‌کردند با تحمیل جنگ و فشار و محاصره اقتصادی می‌توانند اراده ملتی را که برای استقلال و آزادی به پا خواسته و خون بهترین جوانان خود را تقدیم کرده است، در هم بشکنند ولی مقاومت و صلابت ملت ایران تحت هدایت و رهبری‌های حکیمانه حضرت امام و مقام معظم رهبری همه این نقشه‌های شوم را نقش بر آب کرد.
وزیر دفاع طراحی و ساخت سلاح‌های جدید تولیدی در صنایع جنگ افزارسازی وزارت دفاع را برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان صنایع دفاعی کشورمان توصیف کرد و این موفقیت‌ها را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح تبریک گفت.
نجار در پایان با تشکر از کارکنان و متخصصان صنایع جنگ افزارسازی، از سازمان صنایع دفاع، بعنوان سازمانی پویا و پیشرو در تولید اقلام دفاعی کشور یاد کرد.
مشخصات سلاح‌های جدیدی تولیدی از این قرار است:
1.پدافند هوایی هشت لول؛ این سلاح از هشت قبضه سلاح دوشکا تشکیل شده است که در شرایط شلیک با یک پدال می‌تواند نواخت 4000 تا 4800 تیر در دقیقه را تأمین کند.
این سلاح در مقابله با خودروهای فرماندهی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین کاربرد دارد.
2.سلاح صیاد پلیسی؛ این سلاح در مدل‌های مختلف با وزن 40/2 تا 100/3 کیلوگرمی در انواع مختلف با قنداق ثابت، قنداق تاشو و بدون قنداق تولید می‌شود و بدلیل کوتاه بودن لوله و برد کم از قدرت تخریب بالایی برخوردار است. سلاح مذکور در نیروی انتظامی و عملیات چریکی کاربرد دارد.
3.سلاح زاویه زن؛ سلاح زاویه زن مجموعه‌ای شامل سلاحی کوچک (تپانچه) دوربین و صفحه نمایش است که با مکانیزم گردانی که دارد، تیرانداز را قادر می‌سازد از طریق صفحه نمایش هدف‌ها را در هر زاویه‌ای بدون خطر، جستجو و شناسایی کرده، مورد هدف قرار دهد. در واقع این سلاح‌ به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون رؤیت شدن و مورد اصابت قرار گرفتن از طرف دشمن، به اهداف خود تیراندازی کند.


فیلم  خبر فوق :

http://www.iribnews.ir/PhotoGallery/Photo/_63c8975a.wmv
نظرات 2 + ارسال نظر
احمد چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 06:24 ب.ظ http://bookshelf.blogsky.com/

به این وبلاگ هم یه سری بزن.

دوست خوبم در اولین فرصت حتما از وبلاگ زیبای شما دیدن خواهیم کرد.از اینکه شما نیز از وبلاگ ما دیدن کردید و نظر دادید ممنونیم

ف شنبه 13 بهمن 1386 ساعت 10:10 ق.ظ

بابا اسلحه نمی خوایم اسلحه از روسیه می گیرید و خاک وطن رو به روسیه می دید شرم اور است حق ایران از کشتی رانی صیادی و اکتشاف و برداشت نفت از دریای خزر ۱۱ درصد اعلام شد و اقایان می گویند همین قدر بیشتر سهم ما نیست ما یک پنج اشتراک داریم و یک دهم برداشت می کنیم اینم ترکمنچای از نوع جدیدش خدارحمت کند گذشتگان را حد اقل حرفی می زدند ملت چرتی در خواب است بخوابید چه نکو خوابیست . کوروش بیدار شو که خاکت به گا رفت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد