مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

وینوگراد جنگ لبنان را شکست جدی برای رژیم صهیونیستی تعبیر کرد

گزارش وینوگراد که چهارشنبه منتشر شد، جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تابستان 2006 را "شکست جدی" برای اسرائیل خواند.
   
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "الیاهو وینوگراد"، رئیس کمیته وینوگراد که از سوی رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره مشکلات جنگ لبنان منصوب شده است، گفت: «ما جنگ دوم لبنان را فرصت جدی از دست رفته به حساب می‌آوریم.»
وینوگراد با اشاره به کسری و کمبودهای اقدامات "ایهود اولمرت"، نخست وزیر، در هدایت این جنگ اظهار داشت: «ما کوتاهی‌ها و کاستی‌های جدی به خاطر نبود راهبرد فکری و طراحی در سطوح سیاسی و نظامی پیدا کردیم. حقیقت این است که اسرائیل پیش از تصمیم‌گیری بر گزینه و راهبرد مشخص وارد میدان نبرد شد و این روش به شکست‌های جدی که بر کل جنگ اثر منفی گذاشت، منجر شد.»
این قاضی بازنشسته افزود: «مسئولیت این شکست همان‌طور که در گزارش مقدماتی تأکید کرده بودیم به سطوح سیاسی و نظامی مربوط می‌شود.»
وینوگراد همچنین به حمله زمینی بحث‌ برانگیز در روزهایی از این جنگ که سازمان ملل متحد به رایزنی در خصوص آتش‌بس می‌پرداخت اشاره کرد که هیچ نتیجه‌ای برای اسرائیل نداشت.
وی خاطرنشان کرد که اولمرت و "امیر پرز"، وزیر دفاع وقت، درک دقیق و قدرتمندی از منفعت آن زمان اسرائیل داشتند.
اولمرت 62 ساله به عنوان مقام ارشد صهیونیستی است که در گزارش اولیه مورد انتقاد قرار گرفت و به رغم فشارهای موجود از استعفا خودداری کرد.

نظر وبلاگ:قابل توجه دوستانی که همواره در جهت تکذیب توانایی های نیرو های مخالف رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند.دقت کنند دیگر این سخنان را مقامات ایران یا حزب الله نگفته بلکه سخنان خود اشغالگران است و این را هم بدانید این گزارش را برای خوشامد ما نگفتند بلکه خواستند با علنی کردن این موضوع حزب الله را نیروی بلقوه خطرناک و قدرتمند جلوه داده و هشداری به نیروهای نظامی خود دهند تا آمادگی بیشتری برای جنگ داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد