مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

زمان پرواز غول های روسی فرا می رسد

خبرگزاری رسمی روسیه به نقل از مقامهای دفاعی این کشور از آغاز پرواز هواپیماهای استراتژیک و جنگی روسیه در دو اقیانوس منجمد شمالی و اطلس، در قالب رزمایش هوایی ـ دریایی خبر داد.

به گزارش مهر، «الکساندر دروبیشفسکی» سخنگوی نیروی هوایی روسیه امروز به ایتارتاس گفت: این رزمایش مرحله نهایی رزمایش مشترک واحدهای نیروی هوایی و دریایی روسیه در اقیانوس اطلس است.

به گفته دروبیشفسکی، در این رزمایش‪ ۴۰‬هواپیما (بمب افکن استراتژیک و جنگنده ) از جمله ‪ ۱۲‬بمب‌‌افکن استراتژیک «توپولف ‪‬TU-22»، دو فروند «توپولف TU-95» و دو فروند «توپولف TU-160» شرکت دارند.

این هواپیماها، بمباران ناوهای دشمن فرضی، نبردهای هوایی، عملیات تجسس و گشت‌‌زنی هوایی و نیز سوخت‌گیری هوایی را در آبهای اقیانوس منجمد شمالی و اطلس تمرین می ‌کنند.

بر اساس این گزارش «الکساندر زلین» فرمانده نیروی هوایی روسیه، شخصا فرماندهی این رزمایش را برعهده دارد.

سخنگوی نیروی هوایی روسیه همچنین گفت: واحدهای هوایی شرکت‌کننده در رزمایش بر طبق مقررات بین‌المللی عمل کرده و وارد حریم هوایی و دریایی کشورهای دیگر نمی‌شوند.

لازم به ذکر است، بمب افکنهای استراتژیک روسیه قابلیت پرواز در مسیرهای طولانی و همچنین حمل موشک‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای را دارند؛ روسیه پرواز این هواپیماها را پس از جنگ سرد لغو کرده بود، اما در ماه‌های گذشته و در پی افزایش تنش میان مسکو و غرب، کرملین بار دیگر دستور پرواز این هواپیماها را صادر کرد. چنین پروازهایی در زمان جنگ سرد از سوی شوروی به طور معمول انجام می‌شد، اما انجام آن از سال 1992 و به دنبال مشکلات مالی ناشی از فروپاشی شوروی متوقف شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ف یکشنبه 14 بهمن 1386 ساعت 07:28 ق.ظ

منظورتون همون ابو اراقه هاست که توسط اف ۱۵ های کانادا از الاسکا شوتشون کردند بیرون به صورت اسکورت و زشتی بابا اینا دیگه از کار افتادن همون ۵۰ سال پیش کارایی نداشتن

دوست عزیزم خبر پرواز مجدد همین ابو قراضه ها(به قول شما)ترس و وحشتی شدید در اروپا و آمریکا ایجاد کرده .بترسید از زمانی که روس ها بخواهند هواپیماهای بمب افکن استراتژیک جدیدی بسازند.در مورد اسکورت نیز این یک عرف جهانی است که جنگنده های یک کشور زمانی که هواپیماهای بمب افکن حامل بمب های هسته ای از ندیکی مرز هایشان عبور می کنند به هوا برخاسته و آنها را اسکورت می کنند ولیکن اگر جرات داشتند حتی یک تیر توسط مسلسل های خود شلیک می کردند آنگاه شاهذ اصل ماجرا خواهید بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد