مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

امکان خرید پدافند موشکی روسی اس-300 را بررسی می شود




"مهدی صفری" معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود که این کشور امکان خریداری سیستم های پدافند موشکی اس-300 از روسیه را بررسی می کند.

در اواخر سال 2007، سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه رسماً اعلام کرد که این کشور در حال حاضر مسئله عرضه اس-300 به ایران را بررسی نمی کند.

صفری در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: آنچه که در زمان خود تکذیبیه نامیده شد (در رابطه با مذاکرات پیرامون عرضه اس-300) اعلامیه یکی از نمایندگان روسیه بود که اطلاع داد طی آخرین سفر هیئت نظامی روسیه به ایران در این رابطه مذاکراتی انجام نگرفتند.

چهارمین اجلاس کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران در رابطه با همکاری های فنی و نظامی اواخر دسامبر سال 2007 میلادی در تهران برگزار شده بود.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی "مصطفی محمد نجار" وزیر دفاع ایران اعلام کرده بود که روسیه به این کشور سیستم های اس-300 را عرضه خواهد کرد. به گفته وی، این سیستم ها در چارچوب قراردادی به ایران عرضه می شوند که پیشتر با روسیه منعقد شده بود و خاطر نشان داشت که زمان عرضه آنها در آینده اعلام خواهد شد.

موشک های اس-300 با دقت بالای خود می توانند موشک های بالدار و بالستیک، تسلیحات فوق دقیق دشمن و هرگونه هواپیما، هلی کوپتر، اهداف دریایی و زمینی را هدف قرار دهند.

روسیه و ایران در اواخر سال 2005 میلادی نیز قراردادی برای عرضه مجموعه های موشکی "تور ام 1" منعقد کرده بودند. روسیه در اواخر ماه ژانویه 2007 این مجموعه ها را به ایران تحویل داد. در ماه فوریه همان سال در زمان مانور هوایی و دریایی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، ایرانیان با موفقیت مجموعه های تور ام 1 را آزمودند.
نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 24 اسفند 1386 ساعت 09:32 ب.ظ http://bankemagale.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوبی دلرید به شما تبریک می گویم اگر خواستید می توانیم تبادل لینک داشته باشیم به من سر بزنید.

ممنون علیرضا عزیز از لطفت.حتما در اولین فرصت از وبلاگ شما دیدن خواهیم کرد.با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد