مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بالگردهای تهاجمی نیروی هوایی سپاه عملیاتی شدند

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، پس از تلاشهای طولانی و بررسی انواع مختلف بالگردهای تهاجمی توسط متخصصان نیروی هوایی سپاه، هم‌اکنون بالگردهای تولید شده توسط این نیرو وارد سیستم عملیاتی سپاه شده‌اند.
این بالگردها که محصول زنجیره‌ای از مراکز مختلف تحقیقاتی نیروی هوایی سپاه هستند، با توجه به نیازهای این نیرو و پیش‌بینی پاسخ به تهدیدات طراحی و تولید شده و امکانات نصب شده بر روی آن همچون لانچرهای شلیک، رادارها، قابلیت مانور بالا، مداومت پرواز، سرعت و میزان حمل تجهیزات با بالگردهای پیشرفته دنیا قابل رقابت و مقایسه است.
البته متخصصان نیروی هوایی سپاه همچنان کار بر روی طراحی انواع بالگردهای تک و تهاجمی مورد نیاز را در دستور کار دارند.
از دیگر اقدامات جالب نیروی هوایی سپاه نیز می‌توان به موضوع‌ طراحی هواپیماهای‌ بال‌ ثابت‌ اشاره کرد که در این بخش نیز کارهای‌ متنوعی‌ صورت‌ گرفته است اما هنوز محصولی که تمام نیازهای این نیرو را تامین کند به مرحله تولید نرسیده است ولی بخش اعظم جوانب و ضرورت‌های تولید هواپیما توسط نیروی هوایی سپاه حل شده و سپاه‌ در حال‌ فعالیت‌ جدی‌ است‌ تا بتواند این‌ بخش‌ از نیازهای‌ خود را کاملاً‌ بومی‌پاسخ دهد.
به گزارش فارس، بخش دیگری از دستاوردهای نیروی هوایی سپاه به موضوع تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) اختصاص داد. امروزه سپاه‌ پاسداران در تولید انواع‌‌ پرنده‌های‌ بدون‌ سرنشین‌ با قابلیت‌های‌ متفاوت‌ به‌ موفقیت‌های‌ بزرگی‌ دست‌ پیدا کرده‌ است. پهپادهای این نیرو‌ قادرند با 15 ساعت‌ مداومت‌ در پرواز و در بردهای‌ بالا (در حدود 2000 کیلومتر) فعالیت‌های‌ مورد نظر را در معرض‌ کنترل، مراقبت‌ و شناسایی‌ قرار دهند. البته‌ قابلیت‌های‌ دیگری‌ نیز در این هواپیماهای بدون سرنشین تعبیه شده است که از آن جمله می‌توان به استفاده از آنها به‌ عنوان‌ رله‌ کننده‌های‌ مخابراتی‌ یا سامانه‌های‌ فرماندهی‌ و کنترل‌ هم‌ اشاره کرد.
همین دستاوردها در کنار تجهیز نیروی هوایی سپاه به موشک‌های بالستیک،‌ این نیرو را به‌ یک‌ قدرت‌ مسلط‌ تبدیل‌ کرده‌ که‌ قادر است‌ در هر لحظه‌ و هر مکان، منافع‌ حیاتی‌ هر متجاوزی را به‌ مخاطره‌ انداخته و یک‌ دفاع‌ اعتماد بخش‌، پایان‌ناپذیر و اطمینان‌آفرین‌ را در سطح‌ ملی‌ ایجاد کند.
البته اخبار خوش دفاعی از فعالیتها و پیشرفت‌های راداری نیروی هوایی سپاه نیز در آینده اعلام خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین دوشنبه 15 بهمن 1386 ساعت 05:03 ب.ظ

همون شرف نیست.

دوست عزیزم اشرف چیزی جز همان ماکتی که در عکس دیده اید چیز بیشتری نیست .اخبار بالا مربوط است به تجهیز سومین بالگرد بل ۲۰۶ سپاه به ادوات جاسوسی و راکت های موشک انداز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد