مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خط تولید ردیاب کنترل موشک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، این 5 طرح جدید هوشمند زمینی و هوایی عبارتند از:
- خط تولید دوربین‌های تصویربرداری عقاب و عکسبرداری شاهین این دوربین‌ها با قابلیت نصب بر روی انواع بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین که در مراقبت، شناسایی و ردیابی موثر اهداف ثابت و متحرک در کلیه شرایط آب و هوایی بصورت روزانه و شبانه کاربرد دارد.
- خط تولید ردیاب و کنترل آتش توپ‌های 23، 35، 76 و 100 میلیمتری با برد عملیاتی مناسب بصورت روزانه و شبانه.
- خط تولید ردیاب کنترل موشک و هدف بصورت روزانه و شبانه با برد عملیاتی مناسب.
- خط تولید انواع دوربین مراقبت و دیده‌بانی برد بلند هوشمند، دید در شب، فاصله‌یاب لیزری، دیده‌بانی اتوماتیک و اهداف زمینی،‌دریایی و هوایی کاربرد دارند. تشخیص و تعیین اهداف، دید درشب، فاصله‌یاب لیزری، دیده‌بانی اتوماتیک و حذف لرزش‌های تصویری از مزایای این دوربین‌ها به شمار می‌رود.
- خط تولید محصولات شبیه ساز آموزشی سلاح‌های سبک و نیمه سنگین فاتح و میثاق این شبیه‌سازها ضمن کاهش هزینه‌های مهمات،‌رفت و برگشت به میدان تیر، حذف حوادث و تلفات نیروی انسانی، کاهش زمان دوره‌های آموزشی، ارتقاء سطح آموزشی و ایجاد موقعیت‌های مختلف آموزی را برای تیراندازی فراهم می‌کند.
این شبیه‌سازها با درنظر گرفتن تاثیر عوامل محیطی، احساس تیراندازی واقعی را برای تیرانداز تداعی می‌کند و سلاح‌های کلت، کلاشینکف، آر.پی.چی، تیربار گرینف، تیربار دوشکا، نارنجک و خمپاره‌انداز را شبیه‌سازی می‌کند.
مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین افتتاح این پروژه‌ها، هوشمندسازی تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح را از راهبردهای کلیدی وزارت دفاع توصیف کرد و اظهار داشت: بحمدالله در بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان وزیر دفاع به ملت شریف و بزرگوار ایران می‌توانم این مژده را بدهم که فرزندان رشید و خادمان شما در وزارت دفاع موفق شده‌اند در طراحی و تولید انواع سامانه‌ها و سیستم‌های پیشرفته و مدرن الکترواپتیکی به خودکفایی برسند.
وزیر دفاع افتتاح این پنج طرح مهم را نشان از دانش بالا، نبوغ و نوآوری جوانان خلاق و مستعد و متخصصان هوشمند و مجرب صاایران دانست و تصریح کرد: صنایع دفاعی این امروز در اوج توانمندی و کمال قرار دارند.
نجار با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات کارکنان و مدیران صنایع اپتیک صاایران اصفهان، این موفقیت‌های بزرگ را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح تبریک و تهنیت گفت و تصریح کرد: تازه این آغاز راهی است که امام خمینی با ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری پیش روی ملت ایران باز کرده و با هدایت و فرماندهی مقام معظم رهبری و تلاش کارکنان و متخصصان و مدیران وزارت دفاع باید منتظر خبرهای خوش‌تر و دستاوردهای بزرگ‌تری باشیم.

دیدن عکس های مرتبط:http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=632177

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد