مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر های چرخبالی

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در مراسم پرواز هزارمین بالگرد بازسازی شده به دست متخصصان وزارت دفاع افزود: در رژیم طاغوت سیستم دفاعی کشور کاملا وابسته به بیگانگان بود به طوری که برای تعمیر کوچکترین قطعه نیز متخصصان خارجی در کشور حضور داشتند و نمی گذاشتند ایرانی ها با این فناوری ها حتی کوچک آن آشنا شوند.
سردار محمد نجار ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و اتکا بر توانمندی نیروهای داخلی در حال حاضر می توانیم بگوئیم صنایع دفاعی ما با استفاده از بالاترین فناروری ها صد در صد بومی و داخلی است.
وزیر دفاع ادامه داد: کارشناسان دفاعی با روحیه خودباوری در بخش صنایع هوایی، افتخارات بسیاری را برای کشورمان خلق کردند.
وی افزود: در بخش صنایع هوایی امروز ابتکارات و اختراعات جدیدی به وقوع می پیوندد که به پرواز در آمدن جنگنده های آذرخش و صاعقه گوشه ای از این افتخارات است.
سردار محمد نجار گفت: مفتخریم در صنعت هوایی اعلام کنیم که تحقیق، طراحی و ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین در داخل کشور به دست متخصصان داخلی انجام می شود.
وی افزود: ساخت هواپیمای ایران 140 و طراحی جنگنده های پیشرفته به دست متخصصان داخلی در دست اقدام است.
محمد نجار ادامه داد: ساخت انواع قطعات مورد نیاز صنعت هوایی و تعمیرات یگان بالگردی کشور با استفاده از قطعات کاملا ایرانی گوشه ای از افتخارات دفاعی کشور است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: علاوه بر تعمیرات بالگردها، تحقیق، طراحی و ساخت 6 نوع بالگرد در صنعت هوایی کشور آغاز شده است.
سردار محمد نجار ادامه داد: در زمینه بالگردهای سبک، سنگین و نیمه سنگین در حال طراحی بالگرد بومی هستیم .
وی گفت: در صنعت هوایی در پی ساخت موتور و طراحی کردن قطعات کامل موتور در داخل کشور هستیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تولیدات وزرات دفاع با آخرین فناوری روز دنیا منطبق است به طوری که برخی از تولیدات ما به دیگر کشورها نیز صادر می شود.


شبیه ساز پروازی بالگرد 206 در ایران


واحد مرکزی خبر:با راه اندازی این شبیه ساز انواع آموزش های خلبانی و تیراندازی با بالگرد و اجرای مانورهای اضطراری در شرایط مختلف جوی امکان پذیر شد.
با طراحی و تولید این شبیه ساز، نیاز بخش قابل توجهی از هواپیمایی نیروی زمینی ارتش برای آموزش خلبانان ماهر و توانا با بهره گیری از فناوری های مدرن پروازی، مرتفع شد و علاوه بر کاهش سوانح پروازی، میزان سوخت ، خسارات جانی و استهلاک تجهیزاتی، سطح تمرین کمی و کیفی آموزش ها بهبود یافت.
با استفاده از این شبیه ساز در هر هزار ساعت پرواز، امکان بروز یک خطا وجود دارد و هر گونه خطا و یا عیب به طور خودکار و به صورت بصری به خلبان هشدار داده می شود.
برای تولید این شبیه ساز متحرک، هیجده هزار نفر ساعت و یک سال زمان و هزینه ای معادل 800 میلیون تومان صرف شده، تمامی نرم افزارها و تجهیزات الکترونیکی آن به دست متخصصان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و صرفه جویی کلانی در خرید تجهیزات مشابه وارداتی ایجاد شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد