مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

قرارداد لیزینگ جهت توسعه ناوگان درحال اجراست

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان گفت: قرارداد لیزینگ آسمان که چندی پیش با شرکت لیزینگ بانک صنعت و معدن منعقد شد در حال اجراست و به تدریج هواپیما‌های مورد نظر وارد ناوگان می‌شوند.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی توسعه ناوگان اظهار کرد: توسعه ناوگان و خرید هواپیماهای جدید را در برنامه داریم اما با توجه به مشکلات موجود اقتصادی و تحریم‌ها کار توسعه به کندی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بر ظرفیت ناوگان بیفزاییم.

وی افزود: در حال حاضر ناوگان آسمان، 25 هواپیمایی ملکی که متشکل از بوئینگ، فوکر و ATR هستند، در اختیار دارد که صندلی‌های پرواز آن نیز در حدود دو هزار و 500 صندلی است.

مدیرعامل آسمان پایین بودن قیمت بلیت هواپیما را از دیگر مشکلات شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد و گفت: تنها راه درآمد ایرلاین، فروش بلیت است اما متاسفانه قیمت بلیت هواپیما در کشور ما بسیار پایین است، اگر این قیمت افزایش یابد و قیمت واقعی جایگزین قیمت فعلی شود توان اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی بالا می‌رود و در نتیجه شاهد توسعه ناوگان هوایی کشور و بهبودی کیفیت خدمات پروازی خواهیم بود.

وی افزود: با ادامه این روند که قیمت بلیت به همین میزان باقی بماند اگر قرار باشد یارانه سوخت حذف شود و قیمت سوخت افزایش یابد میزان زیان شرکت‌های هواپیمایی افزایش خواهد یافت.

عابدزاده تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی با نرخ سوخت یارانه‌ای که لیتری یک هزار ریال است مبلغی در حدود 25 درصد زیر نرخ واقعی است زیان می‌دهند و چه برسد این یارانه حذف شود و قیمت بلیت نیز در همین نرخ‌ باقی بماند در این صورت میزان زیان‌دهی ایرلاین‌ها افزایش خواهد یافت و در نتیجه مردم از خدمات کیفی مناسب بهره‌مند نمی‌شوند.

مدیرعامل آسمان گفت: از مسوولان امر تقاضا داریم توجه جدی به این مساله داشته باشند و راه‌حل مناسبی را برای رفع مشکلات ایرلاین‌ها درخصوص قیمت بلیت ارائه دهند تا شرکت‌های هواپیمایی بیش از این زیان ندهند و در نهایت موجب نارضایتی مردم نشوند.

عابدزاده در پایان درباره افزایش ظرفیت نوروزی خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت در این ایام هستیم و پروازهای فوق‌العاده در مسیرهای که میزان تقاضا بالاست اختصاص خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد