مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بهینه‌سازی سامانه موشک S200 در ایران

همزمان با سالگرد عملیات والفجر 8، سامانه موشکی "اس 200" به دست متخصصین پدافند نیروی هوایی ارتش بهینه و بازسازی شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، سامانه‌‌ی موشکی زمین به هوای "اس200" توسط متخصصین پدافند نیروی هوایی ارتش بهینه و بازسازی شده و صبح امروز یکشنبه با حضور مقامات لشکری و کشوری پرتاب آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

احمد میقانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح ویژگی‌ها و توانایی‌های برجسته‌‌ی این موشک گفت: بررسی میزان کارایی سامانه‌های پدافند اعم از موشکی و راداری در مقابل تهدیدات احتمالی علیه کشور ایران و همچنین ارتقاء سطح مهارت و دانش کارکنان عملیاتی و فنی در مراحل مختلف و آماده‌سازی تجهیزات موصوف از اهداف آزمایش این سامانه‌ موشکی است.

وی با اشاره به تلاش‌های متخصصین نیروی هوایی برای بومی‌سازی و نهادینه کردن علوم پیشرفته دنیا در راستای دفاع از حریم هوایی کشور، گفت: توان نظامی ایران در خدمت صلح و آرامش کشور و منطقه است و تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران نشان‌دهنده‌ متخصصین و اتکاء به توانمندی‌ داخلی است که قابلیت‌ تأمین تمامی نیازهای کشور را به استفاده از اقدامات تخصصی و امکانات موجود فراهم می‌کند.
نظرات 2 + ارسال نظر
مهرداد وثوقی دوشنبه 29 بهمن 1386 ساعت 09:05 ق.ظ

این موشک برد فوق العاده زیادی داره اما از لحاظ سامانه های الکترونیکی ،مانورپذیری و راداری بسیار ضعیف است.ان شا الله مشکل رفع شده.

دقیقا درست می فرمائید این موشک دارای سرعت زیادی است ولیکن بعلت حجیم بودن قابلیت مانور پذیری بالایی ندارد از اینرو از آن برای نابودی بمب افکن های سنگین و با سرعت پائین استفاده می شود تا جنگنده های سبک.

شاهین دوشنبه 29 بهمن 1386 ساعت 05:13 ب.ظ

منظور از این که میگن مثلا باند ۳۰ چب یا غربی یعنی چی؟

این اصطلاحات مربوط به فرودگاه هایی است که بیش از یک باند فرود دارند.معمولا فرودگاه ها یک باند اصلی و یک باند فرعی برای مواقع اضطراری دارند که بسته به جهت قرار گیری برای آنها از این اسامی استفاده می کنند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد