مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بازگشت کاوشگر ایران پس از 15 دقیقه


مدیر روابط عمومی سازمان فضایی ایران در زمینه ویژگیهای این ماهواره اظهار داشت : راکت کاوش یک به منظور کاوش و تحقیق به فضا پرتاب شده است. این راکت شامل یک محموله زیر مداری است که سر راکت به هنگام بالا رفتن و قرار گرفتن در زیر مدار از راکت اصلی جدا می شود و بعد از مدت 15 دقیقه بوسیله چتر نجات فرود می آید.
یزدان پناه گفت : مدت زمانی که این محموله مداری در مدار قرار می گیرد باعث می شود که اطلاعات لازم و مورد درخواست اعم از اتمسفر و آب و هوای جوی دریافت و به پایین منتقل شود. در حال حاضر کاوشگر یک با موفقیت توانست بعد از این زمان با دریافت اطلاعات لازم به سلامت فرود آید.


وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم در آینده نزدیک ماهواره ای را در در مدار قرار دهیم باید تمامی اطلاعات مورد نیاز مسیر پرتاب را بدست آوریم. برای این منظور باید راکت‌هایی طراحی، ساخته و پرتاب شوند که داده‌های موردنیاز را فراهم کند. مهم‌ترین هدفی که از پرتاب این کاوشگر دنبال می‌شد در درجه اول تست سیستم پرتاب، انجام پرتاب موفق، رسیدن به ارتفاع موردنظر و سپس رها کردن محموله و ارتباط با گیرنده زمینی بود که خوشبختانه همگی این اهداف در پرتاب کاوشگر-1 محقق شد. ان‌شاءالله در کاوشگرهای دو و سه و مراحل بعدی، اندازه محموله و مأموریت آن بیشتر شده و طبیعتاً ارتفاع پرتاب هم بالاتر می‌رود.


www.mehrnews.com

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین شنبه 4 اسفند 1386 ساعت 06:23 ب.ظ

چرا وقتی یک نظر درباره یک مطلب می نویسیم دیگه نمیشه یک نظر دیگه در مورد اون مطلب نوشت؟

تا بحال این مشکل دیده نشده بود.بررسی خواهیم کرد ولیکن در صورت امکان بار دیگر امتحان کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد