دیروز در ایران مذاکرات مسوولان کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه و سازمان صنایع هواـ فضای ایران درباره همکاری در بخش صنایع هوایی به پایان رسید.
آلکسی فدوروف ـ رییس کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه ـ و محمودرضا هدایت ـ رییس سازمان صنایع هواـ فضای ایران یادداشت همکاری را امضا کردند که در آن قصد تهران جهت خرید محمولهای از هواپیماهای مذکور و مونتاژ توپولوف ـ204 و توپولف ـ 214 قید شده است.
در این یادداشت همکاری به امضا قرارداد ذیربط تا سه ماه آینده در مسکو اشاره شده است. در قرارداد هم در خصوص صدور هواپیماهای آماده به ایران و هم مونتاژ آنها از قطعات تولید شده در روسیه و ایران در خاک ایران صحبت به میان آمده است.
کلا طی 10 سال ایران از دو طریق مذکور 100 فروند هواپیما دریافت میکند که ارزش آنها به دو تا 2.5 میلیارد دلار بالغ خواهد شد.
قرار است که توافقنامه جداگانهای در مورد خدماترسانی و تعمیر دو نمونه هواپیمای مذکور و هواپیماهای توپولف ـ334 در ایران به امضا برسد. طرف ایرانی قصد خود را در مورد خرید پنج فروند توپولف ـ334 طی پنج سال اعلام کرده است.
به گزارش نووستی، هیات کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه طی این هفته از کارخانه هواپیماسازی HESA در اصفهان و موسسه IACI در تهران بازدید به عمل آورده که به تولید موتورهای هواپیما اشتغال دارند. این در حالی است که طرف روسی به توان صنایع هوایی ایران برای تولید 68 فروند توپولوف ـ204 و توپولف ـ214 از سال 2010 در این کشور تردید دارد.
هلی کوژترهای بلک هاوک و میل۱۷ چند نفر حمل میکنند؟
این هلی کوپتر ها بسته به نوع نفرات و تجهیزات قابلیت های گوناگونی دارند بطور مثال تجهیزاتی که یک چتر باز با خود حمل میکند متفاوت از یک تفنگدار و یا یک سرباز معمولی و یا یک کماندو می باشد.از اینرو امری یکسانی نیست و نسبی است.