مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

توپولف‌های روسی در راه ایران

پارسینه: امضا قرارداد ارائه مجوز تولید آنها به ارزش دو تا 2.5 میلیارد دلار قرار است طی ماه می در مسکو انجام شود، اما کارشناسان تردید دارند که صنایع ایران بتواند در این فرصت کم این تعداد هواپیما را مونتاژ کند.

دیروز در ایران مذاکرات مسوولان کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه و سازمان صنایع هواـ فضای ایران درباره همکاری در بخش صنایع هوایی به پایان رسید.

آلکسی فدوروف‌ ـ رییس کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه ـ و محمودرضا هدایت ـ رییس سازمان صنایع هواـ فضای ایران یادداشت همکاری را امضا کردند که در آن قصد تهران جهت خرید محموله‌ای از هواپیماهای مذکور و مونتاژ توپولوف ـ204 و توپولف ـ 214 قید شده است.

در این یادداشت همکاری به امضا قرارداد ذیربط تا سه ماه آینده در مسکو اشاره شده است. در قرارداد هم در خصوص صدور هواپیماهای آماده به ایران و هم مونتاژ آنها از قطعات تولید شده در روسیه و ایران در خاک ایران صحبت به میان آمده است.

کلا طی 10 سال ایران از دو طریق مذکور 100 فروند هواپیما دریافت می‌کند که ارزش آنها به دو تا 2.5 میلیارد دلار بالغ خواهد شد.

قرار است که توافقنامه جداگانه‌ای در مورد خدمات‌رسانی و تعمیر دو نمونه هواپیمای مذکور و هواپیماهای توپولف ـ334 در ایران به امضا برسد. طرف ایرانی قصد خود را در مورد خرید پنج فروند توپولف ـ334 طی پنج سال اعلام کرده است.

به گزارش نووستی، هیات کورپوراسیون واحد هواپیماسازی روسیه طی این هفته از کارخانه هواپیماسازی HESA در اصفهان و موسسه IACI در تهران بازدید به عمل آورده که به تولید موتورهای هواپیما اشتغال دارند. این در حالی است که طرف روسی به توان صنایع هوایی ایران برای تولید 68 فروند توپولوف ـ204 و توپولف ـ214 از سال 2010 در این کشور تردید دارد.

کارشناسان دیگر نیز به این عقیده موافقند که توان ایران برای انجام چنین برنامه گسترده‌ای به اندازه کافی نیست.
 نظر وبلاگ:این قرار داد حرکت بر لبه تیغ است زیا از یک سو باعث دمیدن خون تازه در پیکره فرسوده ناوگان هوایی کشور خواهد بود و پویایی صنایع ساخت و مونتاژ هواپیما را در بر خواهد داشت و در سویی دیگر روس ها با آن خصلت های معروف خود که دوستان بی وفایی در طول تاریخ برای ایران و ایرانی بوده اند.
نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین دوشنبه 13 اسفند 1386 ساعت 01:27 ب.ظ

هلی کوژترهای بلک هاوک و میل۱۷ چند نفر حمل میکنند؟

این هلی کوپتر ها بسته به نوع نفرات و تجهیزات قابلیت های گوناگونی دارند بطور مثال تجهیزاتی که یک چتر باز با خود حمل میکند متفاوت از یک تفنگدار و یا یک سرباز معمولی و یا یک کماندو می باشد.از اینرو امری یکسانی نیست و نسبی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد