مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فروش 12 فروند "میگ-29" روسی به اسلواکی

 



مسکو، 10 اسفند، خبرگزاری «نووستی»/ دفتر مطبوعاتی کمپانی "میگ" به «نووسی» اطلاع داد که کمپانی هواپیماسازی "میگ" روز جمعه 12 فروند "میگ-29" مدرنیزه شده طبق استانداردهای ناتو به اسلواکی تحویل می دهد.

در مراسم تحویل این جنگنده ها نمایندگانی از موسسه هواپیماسازی روسیه، "یاروسلاو باسکا" وزیر دفاع و ژنرال "لوبومیر بولیک" رییس ستاد نیروی هوایی اسلواکی شرکت خواهند کرد.

در نتیجه مدرنیزه کردن به تجهیزات ناوبری جنگنده چند سیستم جدید افزوده شده و به غیر از این در کابین خلبان کامپیوتر، صفحه شناساگر رنگی چند منظوره، سیستم ثبت ویدئویی و غیره ساخت روسیه نصب شده است. همچنین سیستم های همگرا کننده و تجهیزات تولید غربی نیز در میگ های صادراتی به اسلواکی نصب شده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین پنج‌شنبه 16 اسفند 1386 ساعت 07:23 ب.ظ

نیروی هوایی ایران چندمین نیروی هوایی دنیا هست و چند کشور در دنیا هواژیما تولید می کنند؟ لطفا فقط رتبه را ذکر بفرمایید.

شاهین عزیز سوال کلی و دشواری مطرح نمودید.در جهان سازمانی وجود ندارد که رنکینگ نیرو های هوایی را محاسبه و اعلام کند البته مجلات و سایت های معتبری مانند گلوبال سیکیوریتی و جینز و اویشن ویک و.... وجود دارند که براساس مقالات و گزارشات خود رنکینگی رااعلام می کنند و خیلی نیز دور از ذهن نمی باشد.همین قدر بدانید که وضعیت مناسبی نداریم زیرا عمده جنگنده های ما فرسوده و مستهلک می باشند (بخصوص غربی ها)و این زمانی برای شما روشن می شود که انها را از نزدیک لمس کنید .البته بغیر از دلایل عمده آن که همانا تحریم ها و فشار های خارجی است عوامل داخلی نیز دخیل می باشند و عامل دیگر دشمن ما آمریکاست بدین صورت که کارشناسان نظامی ما با بررسی همه جوانب به این نتیجه رسیدند که تجهیز ناوگان جنگنده های ما تاثیری در جنگ با آمریکا ندارد زیرا هر چقدر نیز که تقویت شوند باز در جنگ با ابر قدرتی چون آمریکا کار دشواری دارند بنابراین اولویت سرمایه گذاری را در بخش پدافند هوایی و جنگ نامتقارن زمینی و دریایی قرار داده اند.
در مورد سوال دوم شما باید یگوییم کشور های زیادی در جهان ادعای ساخت جنگنده را دارند که در کل (نظر شخصی)آمریکا و روسیه را می توان سازنده عمده ناوگان جنگنده های جهان شناخت ولیکن کشور هایی مانند انگلیس و فرانسه و سوئد (جدیدا یورو فایتر اتحادیه اروپا) را در رده بعدی و کشور هایی مانند چین و ژاپن و کره جنوبی و برزیل و آفریقای جنوبی و...(که تحت لیسانس جنگنده تولید می کنند) را در رده بعدی دانست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد