مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

نقدی روسی بر خرید جنگ افزار ایران

مسکو، 14 اسفند، خبرگزاری «نووستی»/اعلامیه های متخاصمانه مقامات واشنگتن در باره امکان حملات هوایی به مراکز هسته ای و دیگر اهداف نظامی در خاک ایران، تهران را مجبور ساخته که به سرعت به استحکام دفاع ضد هوایی خود مشغول شود. FinTimes.ru اطلاع داد که اسراییل نیز در این میان با اشاره به اینکه هر زمان ممکن است به مراکز هسته ای ایران حمله کند، معرکه را داغتر ساخته است.

ایران برای تقویت دفاع ضد هوایی خود در حاشیه تنش های روز افزون در منطقه و مقابله با غرب در خصوص برنامه هسته ای خود، به روسیه و چین بعنوان صادر کنندگان هواپیمای نظامی جهت تعویض جنگنده های قدیمی آمریکایی خود نگاه می کند.

هم مسکو و هم پکن از تفسیراخبار رسانه های گروهی در مورد اینکه ایران برای عقد قرار داد خرید جنگنده های "سوخو-30" و جنگنده چینی " J-10" تلاش دارد، خودداری می ورزند. اما تحلیلگران اشاره می کنند که تهران به برنامه ملی مدرنیزه کردن نیروی هوایی خود مشغول شده است. براساس گزارشات تایید نشده ایران مذاکرات را در مورد خرید 250 فروند "سوخوی-30"، و 40 فروند " J-10" انجام داده است. در صورت امضا، این قرارداد بزرگترین معامله صادراتی "سوخوی-30" خواهد بود.

اساس نیروی هوایی ایران را هواپیماهای قدیمی تشکیل می دهند. در حالت کنونی آنها نمی توانند در مقابل نیروهای هوایی مدرن ایستادگی کنند. "سوخوی-30" شکاری- بمب افکنی است که می تواند عملا تمامی وظایف محوله در چارچوب هر گونه مناقشه نظامی را حل کند. به غیر از این هواپیمای مذکور به طور گسترده ای صادر شده و در بازار جهانی شهرت مثبتی کسب کرده است. صدها نمونه از این جنگنده در اختیار نیروی هوایی هند، مالزی، الجزایر، چین، ونزوئلا، اندونزی و ویتنام قرار دارد.

بخش اعظم هواپیماهای نیروی هوایی ایران از F-14 ، F-4 "فانتوم" و F-5s تشکیل شده است. این هواپیماها هنوز هم در شرایطی هستند که دفاع ضد هوایی تقریبا متناسبی را تامین کنند و در حالت تئوری می توانند به پایگاه های نظامی اصلی آمریکا در عراق نیز برسند در حالیکه آنها در شرایط دستیابی به اهداف در خاک اسراییل نیستند. اما در صورت تحویل جنگنده های روسی و چینی، ایران به برتری در حریم هوایی منطقه دست خواهد یافت.

نظرات 3 + ارسال نظر
شاهین سه‌شنبه 14 اسفند 1386 ساعت 07:24 ب.ظ

عملکرد بمب ریچارد و بمب های شبیه به ریچاد چجوریه؟ چون در انتهاشون چیزی مثل
چتر دارن؟

در مورد بمب ریچارد در آینده توضیح کاملی خواهیم داد اما در مورد سوال شما باید بگوییم بمب هایی که دارای غلاف های تاخیر انداز و چتر می باشند در بیشتر موارد بمب های غیر هدایتی و سقوط آزاد می باشند.

مزداویچ سه‌شنبه 14 اسفند 1386 ساعت 08:29 ب.ظ

ای کاش این کار انجام بشه...

مطمئن باش تلاش های زیادی هم اکنون در حال انجام است ولیکن موانع نیز بسیار تنومندند.

سرباز چهارشنبه 6 بهمن 1389 ساعت 07:34 ب.ظ

انجام این (بروز شدن نهاجا)امر آرزوی هر ایرانی فهیم ووطن دوست است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد