مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

رتبه بندی ایرلاین های داخلی

وزیر راه و ترابری گفت: اخیرا طرحی در سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده و در حال بررسی است که ایرلاین‌ها را درجه‌بندی کنیم و شرکت هواپیمایی که امتیاز لازم را کسب نکند باید از گردونه خارج یا ادغام شود.

مهندس محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره سرانجام ادغام ایرلاین و اینکه چرا تاکنون اقدامی در این جهت انجام نشده است، اظهار کرد: قوانین و مقررات کشور اجازه نمی‌دهد کاری را به‌زور و اجبار انجام دهیم؛ باید ایرلاین‌ها خودشان از این مساله استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم تعداد ایرلاین‌ها افزایش پیدا نکنند، افزود: با توجه به اینکه 11 ایرلاین در کشور وجود دارد از یک تا یازده آنها را درجه‌بندی خواهیم کرد و به دو ایرلاین آخری که در این جدول قرار دارند اخطار خواهیم داد اگر تعداد صندلی‌های پرواز و کیفیت خدماتشان را به حد مطلوبی نرسانند در معرض انحلال قرار می‌گیرند و باید از این درجه‌بندی خارج شوند.

رحمتی خاطرنشان کرد: به این ترتیب کسانی که در نوبت مجوز گرفتن ایرلاین قرار داشته و امکانات مالی و خدماتی خوبی دارند آنها در این درجه‌بندی جا می‌گیرند. در واقع مانند جدول لیگ برتر بازی‌های فوتبال است که تعداد ثابت باقی مانده اما در طول لیگ تیم‌هایی نتوانستند امتیاز لازم را کسب کنند باید از این دسته سقوط کنند و تیم‌های جدید جایگزین آنها خواهند شد.

وزیر راه و ترابری در پایان تاکید کرد: به این ترتیب ایرلاین‌ها انگیزه پیدا خواهند تا صندلی‌های پرواز و کیفیت خدمات خود را توسعه دهند در غیر این صورت اگر نتوانند به سطح مطلوب مورد نظر دست پیدا کنند باید از گردونه خارج شوند یا با ایرلاین‌ دیگری ادغام شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد