مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

وقتی پیرمردها به پا می خیزند

 این روزها شایعه ای در واشنگتن سر زبان ها افتاده، مبنی بر اینکه در صورت صدور فرمان جنگ علیه ایران توسط جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا، شماری از ژنرال های بلندپایه ایالات متحده به نشانه اعتراض استعفا خواهند کرد.

به گزارش عصر ایران ، یکی از نامه های ارسالی از سوی کاربران به پایگاه خبری "سانتاماریا تایمز"  با پرداختن به این شایعه، دلیل ژنرال های آمریکایی برای دست زدن به چنین اقدامی را این گونه توصیف کرده که این مقامات معتقدند: آمریکا بیش از اندازه وارد مسائل خاورمیانه شده و از پس سه جبهه در آن واحد برنمی آید.

اما پرسش این است که آیا بوش به توصیه های افسران ارشد خود گوش خواهد داد؟ شاید هم این طور نباشد.

تاریخ پر از رهبرانی است که به حرف ژنرال های خود گوش نداده اند. به عنوان مثال، ژنرال های آلمانی نیز بیم داشتند که تمایل هیتلر به گسترش قلمرو خود به همه سوزی عمومی دیگری در اروپا منجر شود. اگرچه دیپلماسی آن زمان به هیتلر اجازه داد تا کشورها را یکی پس از دیگری به زور تصاحب کند، اما ژنرال های آلمانی مجبور شدند که در آن زمان سکوت اختیار کنند و در نهایت نیز ترس آنها به واقعیت تبدیل شد.

ژنرال های نویل چمبرلین (نخست وزیر بریتانیا بین سال های 1937 تا 1940) نیز به وی توصیه هایی کرده بودند. وی در ابتدا با هیتلر بر سر چکسلواکی به توافق رسیده بود و سپس متعهد شد که بریتانیا در صورت حمله آلمان ها به کمک لهستان بیاید. ژنرال های انگلیسی به وی گفته بودند که بریتانیا از پس این مسئله بر نمی آید. این سیاست هیچ گونه فضایی برای مانور دادن باقی نگذاشت و در عمل وقوع جنگ جهانی دوم را رقم زد.
اما اکنون چنین به نظر می رسد که بوش تمایل داشته باشد به توصیه های ژنرال های خود در مورد  خروج از عراق گوش کند.
شایان ذکر است دریاسالار ویلیام فالون، فرمانده ارشد نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه در خلال گمانه زنی هایی در مورد شکاف میان او و دولت جورج بوش در مورد سیاست مربوط به ایران از مقام خود استعفا داده است

 

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین پنج‌شنبه 23 اسفند 1386 ساعت 06:30 ب.ظ

البته ما هم مصلما نباید تسلیم بشیم ولی نمیتونیم به نیروی هوایی اطمینان کنیم. تنها امید ما موشک های شهاب و تانک های ذوالفقارهستند که اگر اونها هم درجنگ مهار بشند و شکست بخورند دیگه....

شاهین عزیز مطمئنا قدرت حریف بسیار بیشتر از ما می باشد و در موقع حادثه نیز هر دو طرف از حداکثر قدرت خود برای ضربه زدن به دیگری استفاده خواهند نمود.اما یک نکته وجود دارد که هر دو طرف در یک شرایط خلع و به قولی نه صلح و نه جنگ قرار دارند و آن نکته بحث سود و زیان اقتصادی و مالی این طرح است .مطمئن باشید یکی از نکات مهمی که باعث شده تا این زمان جنگی صورت نگیرد این است که هزینه جنگ تا این زمان بیشتر از منفعت آن است و نیایید زمانی که به نقطه سربه سر سود و زیان برسیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد