مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

صربستان به عراق هواپیمای آموزشی نظامی صادر می کند

وزیر دفاع صربستان گفت بعد از سالیان دراز، صربستان صادرات تجهیزات نظامی به عراق شامل ‪ ۲۰‬فروند هواپیمای آموزشی نظامی را به زودی از سر می‌گیرد.

دراگان شوتانوواتس در مصاحبه با بلیتس نشریه پرتیراژ بلگراد با اشاره به یک قرارداد صادرات سلاح‌های نظامی این کشور به عراق گفت: صربستان در دو ماه آینده اولین محموله سلاح‌های نظامی از جمله تفنگ ، انواع مختلف فشنگ ، تجهیزات بالستیکی ، جلیقه ضد گلوله ، خمپاره انداز و هواپیماهای نظامی آموزشی را به کشور عراق صادر می‌کند.

وی افزود: با توجه به سقف تولید سالانه تفنگ در کارخانه سلاح‌سازی زاستاوا که بالغ بر ‪ ۱۷‬هزار قبضه است این تعداد سلاح برای جمهوری عراق در سال جاری اختصاص داده شده است .

وی خاطرنشان ساخت که ‪ ۳‬هزار قبضه تفنگ که تغییرات ویژه‌ای در آنها ایجاد شده به عنوان هدیه به مقامات بلندپایه عراق از جمله رییس جمهور و نخست وزیر اختصاص داده شده که در عین حال تبلیغی برای کارخانه سلاح‌سازی زاستاوا نیز محسوب می‌شود.

وزیر دفاع صربستان همچنین تصریح کرد که براساس قرارداد امضا شده برای صادرات سلاح به کشور عراق که در سال گذشته بین وزرای دفاع دو کشور به امضا رسید اولین قسمت از مبلغ قید شده در قرارداد به بانک‌های داخلی صربستان واریز شده است و به زودی به حساب کارخانه‌های نظامی در صربستان که در این قرار داد سهیم هستند واریز می‌شود.

وزرای دفاع صربستان و عراق در سال گذشته قرارداد نظامی به ارزش ‪۲۳۵‬ میلیون دلار را به امضا رساندند. این اولین قرار داد بزرگ صربستان در صادرات تسلیحات این کشور طی سالهای اخیر به خارج محسوب می‌شود.

به گفته شوتانوواتس ، در صادرات سلاح‌های نظامی به عراق شرکت‌های بزرگ و کوچک که در تولیدات نظامی در صربستان فعالیت دارند از جمله کارخانجات کروشیک در والیوو، زاستاوا در کراگویواتس ، میلان بلاگویویچ لوچانی ، پروا ایسکرا در باریچ ، پروا پتولتگا در ترستنیک و کارخانه هواپیماسازی اوتوا در پانچوا سهیم هستند.

اوتوا نام هواپیماهای آموزشی نظامی است که در کارخانه‌ای به همین نام در منطقه پانچوا در حومه بلگراد تولید می‌شود.

این کارخانه در دهه هشتاد میلادی ساخته شده است و دو مدل مختلف هواپیماهای آموزشی نظامی به نام‌های اوتوا ‪ ۷۵‬و اوتوا ‪ A75‬تولید می‌کند.

از این نوع هواپیما در نیروی هوایی جمهوری‌های اسبق یوگسلاوی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کارخانه در بمباران صربستان در سال ‪ ۱۹۹۹‬میلادی از سوی نیروهای پیممان آتلانتیک شمالی (ناتو) ویران شد ولی در سال ‪ ۲۰۰۳‬میلادی بازسازی گردید و به زودی اولین تولیدات خود را به کشور عراق صادر می‌کند.

وزیر دفاع صربستان به روزنامه بلیتس گفت که قرارداد یاد شده با کشور عراق بزرگترین قرارداد نظامی برای صربستان محسوب می‌شود و نویدی برای آینده صادرات سلاح‌های نظامی صربستان به کشورهای خارجی است .


طرح مشارکت صلح ناتو در سال ‪۱۹۹۴‬میلادی بنیاد شده و هدف از تاسیس آن گسترش ثبات و امنیت در سراسر اروپا عنوان شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
ارسال عکس های نایاب شنبه 10 فروردین 1387 ساعت 04:26 ب.ظ http://Www.Best.33Ir.com

سلام عزیزان اول ازتون میخوام که در گروه من عضو بشید چون میخوام عکس های دوستان نامردمو بهتون بدم
آدرس سایتم> WwW.Best.33Ir.Com
دوم> منو لینک کنی


یه وسیله برات گذاشتم بهم سر بزنی منتظرتم
موفق باشی
^^^^^^^^^
°°°°°°°°°°°° |/°
منو°°°°°°°°° |_/°
°°لینک °°°°° |__/°
°° می کنی ؟ |__/°
°°°°°°°°°°° |___/°
°°°°°°°°°°°°|_____/°
°°°°°°°°°°°°|______/°
°°°°°°______|_______________
~~~~/__ بیا اینم وسیله حالا دیگه_\~~~
~~~~~/ _میتونی منو لینک کنی _\~~~~
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....

دوست عزیزم ممنونیم از اظهار لطف شما.اما بدلیل عدم ارتباط موضوعی بین وبلاگ ما و وبلاگ زیبای شما از ایجاد لینک معذوریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد