مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آزمایش پدافند موشکی اسرائیل برای ردیابی شهاب 3 ایران

 روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرد: نیروی هوایی اسرائیل قرار است ظرف چند هفته آینده قابلیت سیستم دفاع موشکی "آرو" خود را با هدف ردیابی موشک شهاب 3 ایران، مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از این روزنامه، در این آزمایش توان رادار گرین پاین که بخش اساسی سیستم پدافند موشکی "آرو" است، مورد سنجش قرار می گیرد. این رادار، موشکی تحت عنوان "گنجشک سیاه" را که شباهت بسیاری به نمونه پیشرفته موشک بالستیک شهاب 3 ایران دارد، مسیریابی می کند.

به گفته مقامات دفاعی اسرائیل، "گنجشک سیاه" از یک فروند جت جنگنده نیروی هوایی اسرائیل شلیک می شود. این موشک که مدل شبیه سازی شده موشک شهاب 3 است، یک کلاهک هسته ای جداشدنی را حمل می کند و از قابلیت های فرار از سیستم راداری پیشرفته برخوردار است.

رادار گرین پاین نیز در این آزمایش موقعیت این موشک را تعیین می کند و سپس مرکز کنترل جنگ "سیترون تیری" اطلاعات به دست آمده را به باطری سیستم پدافند موشکی "آرو" منتقل می کند.

همچنین نیروی هوایی اسرائیل قصد دارد اواخر سال جاری آزمایش دیگری را انجام دهد که طی آن یک فروند موشک "آرو" شلیک می شود تا توان مقابله با موشک های مقابل را بسنجد.

دو هفته پیش، سیستم دفاعی اسرائیل تصمیم گرفت تا موشک "آرو 3" را که نمونه پیشرفته تری از موشک "آرو 2 " از نظر سرعت، برد و ارتفاع است، بسازد. آخرین آزمایش موشکی "آرو" اسرائیل در فوریه 2007 انجام شد.

نظر وبلاگ:بدون اینکه بخواهیم از قدرت زیاد و پیشرفت های تکنولوژیکی و نظامی اسرائیل چشم پوشی کنیم باید بگوییم بعد روانی این خبر از اهمیت بیشتری برای صهیونیست ها برخوردار است.اگر اخبار گذشته را دنبال کرده باشید در چند روز گذشته و به صورت هدف دار اخباری از تقویت نیرو های پدافندی و آفندی اسرائیل و آزمایش های مختلف موشکی و هوایی و توزیع ماسک های گاز بین مردم به گوش می رسید که می توان آن را آغاز ترفندی جدید برای فشار به ایران و تضعیف موقعیت و جایگاه ایران دانست.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی جمعه 16 فروردین 1387 ساعت 05:04 ب.ظ http://razmayesh.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مسول محترم سایت air-mag.blogsky.com
بسیار خرسندم که می بینم جوانان ایرانی در راستای معرفی مطالب علمی و فرهنگی در انترنت کوشا می باشند و همچنین هیچگاه اصالت ایرانی را فراموش نمی کنند.
من یکی از مدیران جزء و کوچک سایت نظامی razmayesh.com هستم و با توجه به اینکه سایت شما را دیده و از محتویات آن کمال استفاده را برده ام لذا از شما به جهت همکاری و مساعدت در سایت razmayesh.com دعوت به عمل می آورم.
به امید آآنکه به عنایت حضرت حق تعالی بتوانیم خدمات ارزنده ای را به تمام ایرانیان ارائه دهیم و گامی هرچند کوچک را در راستای پیشرفت و سربلندی ایرانیان برداریم.
لطفا جواب خود را جهت مساعدت یا منع مساعدت به ایمیل info@razmayesh.com ارسال نمایید.
شجاعت آیین ما ایرانیان است


آقا مرتضی عزیز کمال افتخار بنده و جمیع دوستان است که بتوانیم در راستای اهداف فوق کمکیار شما عالی مقامان باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد