مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جاسوسی حکومت خودگردان علیه حزب‌الله

جنبش حماس پس از سیطره بر غزه به اسناد و مدارک رسمی دست یافته که نشان از جاسوسی دستگاه ضد اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین از حزب‌الله دارد.

به گزارش  پرس.تی.وی ـ بیروت، روزنامه «الاخبار» چاپ لبنان با اعلام این خبر نوشته است: «براساس این مدارک اطلاعات امنیتی و نظامی در مورد مکان نگهداری سلاح، تاکتیک‌های عملیاتی، جذب نیرو و سازماندهی نظامی حزب‌الله به نفع اسراییل صورت گرفته است».

این اسناد که پس از سیطره حماس بر غزه در 14 ژوئن 2007 میلادی در اختیار این جنبش قرار گرفته و در سایت اطلاع‌رسانی حماس نیز منتشر شده، بیانگر آن است که سازمان ضداطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاعات را بمنظور شناسایی چگونگی استقرار نظامی نیروهای حزب‌الله و مکان نگهداری سلاح در بیروت و جنوب لبنان برای جنگ با اسراییل جمع‌آوری کرده است.

بر اساس یکی از این اسناد، حزب‌الله لبنان اقدام به جذب صدها جوان در بیروت و جنوب لبنان کرده و همچنین اقدام به آموزش و سازماندهی تعدادی از جوانان فلسطینی نموده است.

این اسناد مشخص کرده‌اند که حزب‌الله، انواع تجهیزات نظامی خود را از بیروت به جنوب لبنان منتقل کرده و در حومه جنوبی بیروت نیز انبارهای مرکزی نگهداری سلاح را ایجاد کرده است.

سند دیگری که به آن اشاره شده است حاکی از زیر نظر گرفتن تحرکات حزب‌الله، تاکتیک‌های نظامی و منابع تامین سلاح این گروه از سوی سازمان ضد اطلاعات حکومت خودگردان فلسطین است.

این اسناد همچنین مشخص کرده است که حزب‌الله شیوه جدیدی برای نقل و انتقال سلاح میان بقاع و جنوب لبنان در زمان مشخص اتخاذ کرده و با انتخاب مسیر «مشغره» به «جزین» برای رسیدن به جنوب، باغ‌ها و کشتزارهای موجود در مسیر را خریداری کرده تا مسیر ارتباط بقاع و جنوب هموار شود.

این اسناد همچنین حاوی اطلاعاتی است که بر اساس آن حزب‌الله توانسته است سلاح و مهمات فراوانی به بیروت و جنوب لبنان منتقل و احزاب هوادار خود را مسلح نماید.

بر اساس اسنادی که جنبش حماس منتشر ساخته است، ‌حزب‌الله لبنان در شهر «صیدا» از سازمان ناصری لبنان و با حمایت مالی به جذب نیروهای سنی اقدام کرده است.

بر اساس این اسناد، سوریه به جنبش امل موشک‌های ضد هواپیما داده و در جنوب لبنان نیز اقدام به ساخت سکوهای پرتاب موشک کرده است. این نخستین‌ باری است که تجهیزات پیشرفته نظامی در اختیار جنبش امل قرار گرفته است.

سند سوم که جنبش حماس منتشر ساخته است به چگونگی فعالیت جاسوسی سازمان ضداطلاعات حکومت خودگردان فلسطین علیه حزب‌الله و سازمان‌های هوادار آن گروه می‌پردازد. بر اساس این سند دو گروه از سازمان «فتح انتفاضه» به منطقه بقاع غربی و بویژه شهرک‌های «‌سحمر» و «یحمر» برای حفظ شیعیان و مراکز فرهنگی ـ اجتماعی حزب‌الله به آن منطقه اعزام شده‌اند.

سند پایانی بیان کرده است که شاخه امنیتی حزب‌الله فهرستی از مامورانی که با سازمان‌های اطلاعاتی اردن، مصر و آمریکا در لبنان در ارتباط هستند با هدف از بین بردن آن‌ها تهیه کرده است. سازمان اطلاعات و امنیت لبنان نیز تصویر گذرنامه‌های خارجی و عربی داخل لبنان برای شناسایی دارندگان این گذرنامه‌ها را در اختیار حزب‌الله قرار داده و پس از آن بود که حزب‌الله برای شناسایی دارندگان گذرنامه‌های اروپایی در لبنان اقدام کرد.

نظر وبلاگ:دوستان عزیز خبر فوق ارتباطی با موضوع وبلاگ ما نداشت ولیکن تصمیم گرفتیم آن را در وبلاگ قرار دهیم تا خودمان و دیگران با خواندن مکرر این خبر کمی بیندیشیم و علل این همه فشار و ظلم و ستمی که بر ملت های مسلمان در جهان وارد می شود را بیابیم.از آغاز ظهور اسلام نیز افراد خودی بودند که با قیمت های مختلف خود را به دشمن فروخته و اطلاعات و اخبار نیرو های خودی را به دشمن داده اند .ازبنده کمترین بپذیرید تا زمانی که در میان امت اسلام اینگونه افراد وجود دارند نمیتوان به آینده کاملا خوشبین بود.با این اوصاف و وقایع چندان هم عجیب نیست موضوع فلسطین با وجود تمامی مقاومت مردم و تحمل ظلم های بسیار همچنان چون کلافی سردرگم است.

از ماست که بر ماست.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد