مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

انتشار عکس های سایت تولید موشک بالستیک ایران

 

 روزنامه انگلیسی تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد: اخیرا مجموعه ای از عکس های جاسوسی منتشر شده که مکان مخفی ساخت موشک های بالستیک با برد طولانی با قابلیت هدف قرار دادن اروپا را به تصویر می کشد.

به گزارش عصر ایران ، در این تصاویر ماهواره ای که توسط ماهواره "دیجیتال گلوب کوئیک برد" چند روز پس از پرتاب موشک تحقیقاتی "کاوشگر 1 " گرفته شده، ساختمانی که این موشک از آنجا پرتاب شده نمایان گشته است.

جزئیات به دست آمده از این تصاویر حاکی است: جایگاه پرتاب موشک تحقیقاتی دقیقا همان مکانی است که ایران در آن مشغول ساخت یک موشک بالستیک با برد 6 هزار کیلومتر است.

به ادعای تایمز، این مکان تقریبا در 230 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است. ارتباط بین مکان ساخت موشک تحقیقاتی ایران و برنامه موشکی با برد طولانی، پس از بررسی این تصاویر توسط بازرس سابق تسلیحاتی عراق در نشریه "جینز اینتلیجنس ریویو" منتشر شد.

یافته های به دست آمده از این تصاویر حاکی است: ایران در پی دستیابی به برنامه فضایی مشابه با آنچه در کره شمالی توسعه یافته، با تمرکز روی فناوری موشکی دوربرد است.

به گفته یکی از تحلیل گران موسسه فناوری "جیوفری فوردن"، ساختار سایت ایرانی با طول تقریبی 40 متر، شباهت بسیاری به ساختمان مخصوص ساخت موشک دوربرد "تی پودانگ" کره شمالی دارد. 

طبق این گزارش، ایران پنج سال تا ساخت یک فروند موشک دوربرد زمان دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
شاهین شنبه 24 فروردین 1387 ساعت 09:39 ب.ظ

به به... به به... موشک عالی دوربرد...خیلی ممنونم...

شاهین شنبه 24 فروردین 1387 ساعت 09:41 ب.ظ

عکساشو کجا میتونیم ژیدا کنیم؟ البته اگه واقعا عکسی در کار هست...

شاهین عزیز عکس های فوق شامل عکس های ماهواره های جاسوسی و نظامی غربی است که از سایت های ایران گرفته شده ودر سایت های خبری خارجی میتوانید به آنها دست یابید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد