مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اسپانیا هواپیمای جاسوسی به افغانستان اعزام می کند

چهار فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین اسپانیا اماده انجام عملیات در افغانستان شده اند.

روزنامه آب ث چاپ مادرید روز پنجشنبه گزارش داد: هواپیماهای بدون سرنشین که از نوع  ام ک ‪ ۲‬است، هفته آینده فعالیت خود را در افغانستان آغاز می‌کنند.

بنابرگزارش ایرنا ، اسپانیا در سال میلادی گذشته به ناتو وعده داده بود که در ماه فوریه امسال هواپیماهای مذکور را به جای افزایش تعداد نیروهایش در افغانستان به این کشور اعزام کند.

بنابراین گزارش ، هواپیماهای بدون سرنشین وسیله‌ای برای تامین امنیت نیروهای نظامی اسپانیا در عملیات پر خطر افغانستان قلمداد می‌شود.

دولت اسپانیا هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین را در ماه آوریل سال گذشته به مبلغ ‪ ۳۷/۱۴‬میلیون یورو از شرکت ائتلافی ایی‌ای دی اس کاسا، ایندرا و آی‌ای آی اسراییل خریداری کرد.

دولت اسپانیا تصمیم داشت هواپیماهای جاسوسی خود را تابستان سال گذشته به کار گیرد، اما مشکلات ساخت و انتقال آنها به پایگاه هرات آغاز فعالیت آنها را تاکنون به تعویق انداخته است .

بنابراین گزارش ، از هفته آینده شماری از نظامیان اسپانیایی که در مورد کار هواپیماهای مذکور آموزش دیده اند، مسوولیت هدایت عملیات آنها را بر عهده خواهند گرفت .

این روزنامه نوشت: تجربه نداشتن نظامیان اسپانیایی با این گونه هواپیماها با همکاری نیروهای ناتو مستقر در افغانستان جبران خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد