مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خنثی شدن۱۳۰‬موردتهدیدبه هواپیماربایی درکشور

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور گفت: سپاه حفاظت فرودگاه‌ها با دل و جان از امنیت پروازها و فرودگاه‌ها مراقبت می‌کند و در سالهای اخیر ‪۱۳۰‬ مورد تهدید به هواپیما ربایی را خنثی کرده است.

به گزارش ایرنا ، سردار احمد حق طلب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: همچنین سپاه حفاظت فرودگاه‌ها توانسته است ‪ ۳۰‬مورد اقدام ضد انقلابی و مداخله غیر قانونی در پروازها را که می‌توانست امنیت پرواز را به مخاطره بیاندازد کشف و خنثی کند.

وی اظهار داشت:از زمان تشکیل سپاه حفاظت فرودگاه‌هادر سال ‪ ۱۳۶۳‬تاکنون حتی یک موردهواپیما ربایی موفق در کشور اتفاق نیفتاده و همه تلاش گروهک ها و ضد انقلاب در این رابطه برای ربایش هواپیما کشف و خنثی شده است.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور بیان کرد : این در حالی است که در همان سال ‪ ۶۳‬که هنوز مسوولیت حفاظت فرودگاه‌ها به عهده سپاه نبود پنج مورد تهدید و هواپیما ربایی در فرودگاه‌های کشور اتفاق افتاد.

وی افزود: امام راحل با بصیرت و دوراندیشی مسوولیت حفاظت فرودگاه‌ها را به سپاه محول فرمودند و اکنون نیز ایثارگران و نیروهای جان بر کف سپاه با تمام توان و تلاش این مسوولیت را به خوبی انجام می‌دهند.

حق طلب در مورد اتفاقی که از سوی یکی از فوتبالیست‌های کشور اخیرا در یکی از پروازها رخ داد گفت: در این اقدام فرد فوتبالیست با استفاده از بلندگوی مخصوص میهمانداران جملاتی ادا کرد که موجب رعب و وحشت مسافران شد و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شد و اقدامات قانونی به عمل آمد.

وی با بیان اینکه این اقدام بیشتر به حفظ ایمنی پرواز ارتباط داشت و چندان مرتبط با امنیت پرواز نبود گفت: در هر حال قانون از کنار این موضوع نگذشت و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حق طلب گفت: وظیفه اصلی ما در حفاظت از فرودگاه‌ها این است که تهدیدات را بشناسیم و متناسب با تهدیدات روز بتوانیم جلوی این تهدیدات را بگیریم و از فرودگاه‌ها مراقبت نماییم.

وی افزود: لازم است در نشست‌های کارشناسی این تهدیدات برای فرماندهان و ماموران حفاظت فرودگاه‌ها تبیین شود از این رو جمعی از فرماندهان سپاه حفاظت در نشست سه روزه در شیراز به تبیین این مسایل می‌پردازند.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور بر لزوم تامین رفاه و آسایش شهروندان و مسافران نیز تاکید کرد گفت : مجموعه حفاظت فرودگاه‌ها رضایت مردم را دراولویت قرار داده است و ضمن انجام مسوولیت خود به رفاه مسافران و مردم نیز می‌اندیشد.

وی گفت:اکنون بااقتدار ازامنیت همه پروازهای داخلی و خارجی و پروازهایی که در حریم کشور جمهوری اسلامی انجام می‌شود مراقبت می‌کنیم و در مجموع سعی کرده‌ایم امنیت و آسایش را برای بهره گیران از خدمات هواپیمایی به ارمغان آوریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد